به ازای فراوری هر خودر یک درخت کاشته گردد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت نظر به اینکه وسایل نقلیه موتوری از مهمترین و اصلی ترین منابع آلودگی هوای شهر هستند، لذا پیشنهاد می گردد سازندگان و استفاده کنندگان وسایل نقلیه موتوری تا حدی در گیر جبران بخش ناچیزی از آلودگی ایجاد شده شوند که در این راستا به ازای فراوری هر خودرو یا وارد کردن هر خودرو و نیز تعویض پلاک هر خودرو درخت کاشته گردد.

به ازای فراوری هر خودر یک درخت کاشته گردد

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز درختکاری و با اشاره به اینکه کاشت درخت می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد گفت: بخش اعظم و عمده آلودگی هوای شهر را وسایل نقلیه موتوری ایجاد می نمایند که طبق اعلام مسئولین شهرداری و سازمان محیط زیست، حدود 60 تا 70 درصد آلودگی هوا (فارغ از آلودگی صوتی) از این منابع است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر موتور سیکلت حدود چهار برابر یک خودرو (با استاندارد مقبول) آلایندگی دارد.

صادقی اضافه کرد: از طرفی ما در فصول سرد سال با پدیده وارونگی دما نیز روبرو می شویم که این امر نیز بر افزایش آلودگی هوا نیز تاثیر بسزایی دارد که البته هر ساله تصمیمات موقت و در واقع مسکن برای حل این معضل اتخاذ می گردد.

صادقی در شرح پیشنهاد خود گفت: نظر به اینکه وسایل نقلیه موتوری از مهمترین و اصلی ترین منابع آلودگی هوای شهر هستند و نیز با توجه به اصل 16 بیانیه زیست محیطی ریو ، مبنی بر لزوم جبران(پرداخت) بخشی از هزینه های آلودگی محیط به وسیله آلوده ساز، شهرداری مکلف است با هماهنگی دستگاه ها، نهاد ها و ارگان های ذیربط ، از جمله وزارت صمت، نیروی انتظامی و ... ترتیبی اتخاذ نماید که با ایجاد پارکی ویژه، به ازای هر وسیله نقلیه ، فضای سبز آن توسعه یابد.

وی ادامه داد: معین محل غرس با توجه به افزایش مداوم تعداد وسایل نقلیه به گونه ای معین گردد که سالیان متمادی توسعه داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: به ازای تعداد سیلندرهای هر خودرو فراوریی و یا وارداتی (قبل از شماره گذاری) یک اصله نهال مناسب به تشخیص و معین سازمان بوستان ها تحویل گردد تا در آن محل غرس گردد.

صادقی ادامه داد: در هنگام تعویض پلاک ، به ازای هر خودرو یک اصله نهال تحویل داده گرددو این امر برای موتور سیکلت ها دو برابر اعداد مذکور نهال بایستی تویل گردد.

صادقی در انتها اضافه کرد: در صورت تصویب این طرح شهرداری تهران می بایست آیین نامه اجرایی این امر را با توجه به لزوم سهیم شدن فراوری نمایندگان و وارد نمایندگان وسایل نقلیه طی مدت دو ماه تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "به ازای فراوری هر خودر یک درخت کاشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ازای فراوری هر خودر یک درخت کاشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید