جمجمه 3هزار ساله در خیابان بهارستان کشف شد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، جمجمه یک اسکلت متعلق به 3000 سال قبل در محدوده خیابان بهارستان تا ظهیرالاسلام کشف شده است.

جمجمه 3هزار ساله در خیابان بهارستان کشف شد

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات بیان نمود:

شرکت آب و فاضلاب هفته گذشته در محدوده بهارستان تا خیابان ظهیرالاسلام کار عمرانی انجام می داد که با یک جمجمه روبرو شد. آن ها نخست فکر کردند بحث جنایی است، بنابراین پلیس وارد ماجرا شد، اما پس از آنالیز ها متوجه شدند این جمجمه حداقل متعلق به 100 سال قبل است، در پی آن به میراث فرهنگی اطلاع داده شد.

وی افزود که پس از این آنالیز ها، کارشناس باستان شناس میراث فرهنگی استان تهران وارد شد و در آنالیز های نخست با کشف تعدادی سفال دیگر معین شد متعلق به 1000 سال قبل از میلاد، یعنی 3000 سال قبل (عصر آهن 1 یا 2) است.

او ادامه داد که در حال حاضر جمجمه و سفال های بدست آمده برای اطمینان بیشتر به پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سپرده شده است تا آنالیز های بیشتر روی آن ها انجام گردد.

وی افزود که در حال حاضر منطقه کشف این جمجمه به وسیله کارشناسان باستان شناس بسته شده و عملیات عمرانی متوقف شده است. امیدواریم هر چه زودتر کاوش ها شروع و نتایج اعلام گردد.

خسروآبادی کشف این جمجمه را مانند کشف اسکلت زن 7000 ساله دانست و گفت:

در آن قضیه نیز نخست چند تکه سفال پیدا شد و پس از آن به اسکلت زن 7000 ساله رسیدیم. در حال حاضر نیز هر احتمالی در این قضیه وجود دارد. باید آنالیز ها و کاوش ها به طور کامل انجام شوند تا بتوانیم به نتیجه معین برسیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "جمجمه 3هزار ساله در خیابان بهارستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمجمه 3هزار ساله در خیابان بهارستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید