هتل ها در نوروز افزایش قیمت نخواهند داشت

به گزارش وبلاگ مونوپاد، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، هتل ها در نوروز افزایش قیمت نخواهند داشت.

هتل ها در نوروز افزایش قیمت نخواهند داشت

جمشید حمزه زاده گفت: با توجه به افزایش میانگین 30 درصدی که سال جاری برای قیمت اقامت در هتل ها اعمال شد، دیگر افزایش قیمت برای نوروز نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تغییر نرخ اقامت در هتل ها مهر اعلام و دامنه آن از 10 تا 30 درصد متناسب با شرایط هتل از حیث استانداردسازی و اخذ گواهی استاندارد کیفیت خدمات معین شده بود و البته بعضی از هتل ها همین افزایش قیمت را هم اعمال نکردند.

حمزه زاده به نقش اجرایی شدن قانون معافیت از مالیات ارزش اضافه کرده در عدم افزایش قیمت اقامت هتل ها و خدماتی که شامل این معافیت می گردد اشاره و تاکید نمود: بعضی از هتلداران این تصور را داشتند که معافیت مالیاتی تنها شامل نرخ اتاق خواهد بود؛ درصورتیکه براساس آنالیز های اجرا شده این معافیت شامل تمام خدمات اقامتی می گردد. خدمات اقامتی می تواند تمام فعالیت های هتل های 1 تا 3 ستاره اعم از رستوران، کافه، اتاق و تمامی فعالیت ها و خدمات اقامتی که یک هتل ارائه می دهد را دربرگیرد.

رئیس جامعه هتلداران کشور این مساله را اتفاق خوبی برای گردشگری کشور برشمرد و اضافه کرد: معافیت مالیاتی یاری زیادی به قدرت خرید مسافر می نماید و با اجرای شدن آن علاوه بر آنکه 9 درصد ارزش اضافه کرده بر روی نرخ اتاق های هتل های 1 تا 3 ستاره حذف می گردد، این اندازه از تمام خدمات هتلی، غذا و غیره نیز حذف خواهد شد بنابراین خود به خود قیمت ها 9 درصد کاهش می یابد.

وی گفت: هم اکنون درحال رایزنی با کمیسیون مالی مجلس برای معافیت مالیاتی برای هتل های چهار و پنج ستاره نیز هستیم و امیدواریم بزودی این معافیت مالیاتی شامل این رده هتل ها نیز گردد.

حمزه زاده درباره ضریب اشغال ها هتل ها نیز اضافه کرد: با اعمال واکسیناسیون در سراسر کشور ضریب اشغال هتل ها هم اکنون به حدود 45 درصد رسید که به نظر می رسد در ماههای پایانی سال کاهش و دوباره در ابتدای سال نو افزایش داشته باشد.

منبع: همگردی

به "هتل ها در نوروز افزایش قیمت نخواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل ها در نوروز افزایش قیمت نخواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید