در سال 1400 این چند تخصص پزشکی را بشناسید

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تخصص پزشکی با توجه به رشد و پیشرفت هایی که در علم پزشکی صورت پذیرفته اند به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که هرکدام قادرند تا بیماری های خاصی را تحت پوشش قرار داده و درمان نمایند. هرکدام از این تخصص ها به بخش های خاصی از بدن انسان ها تعلق داشته و اندام های خاصی را در بر می گیرند. برای هرکدام از این بخش ها احتیاج به تشخیص صحیح بیماری ها و درمان بیماری های مرتبط با آن ها می باشد به همین جهت است که تخصص های پزشکی متنوعی روی کار آمده اند. هر بیماری با توجه به شرایط خود به یک بخش از بدن اختصاص دارد و همان گونه که بیان نمودیم تخصص های گوناگونی در حوزه پزشکی برای بخش های بدن وجود دارند بنابراین برای تشخیص و درمان این بیماری ها باید به سراغ متخصصین مرتبط با هرکدام بروید.

در سال 1400 این چند تخصص پزشکی را بشناسید

وظایف مهم متخصصین پزشکی

دنیای پزشکی دنیای گسترده ای است و تخصص های فراوانی در آن وجود دارند. بسکمک از رشته های تخصصی دارای تعدادی فوق تخصص هستند و در بعضی از رشته ها فلوشیپ هم معنی پیدا می نماید. دکترِتو این افتخار را دارد که میزبان تمامی این رشته های تخصصی پزشکی باشد و به شما این امکان را می دهد تا از تمام رشته های پزشکی در سراسر ایران نوبت حضوری یا مشاوره تلفنی بگیرید.

https://doctoreto.com/landing/specialties/

تخصص پزشکی با اهمیت بالای خود در دنیای کنونی نقش موثری را در حوزه پزشکی ایفا می نماید. پزشکان متخصص در این زمینه وظایف مهمی را برعهده داشته و ضروری است در این زمینه هرگونه سهل انگاری را کنار بگذارند. متخصصین وظیفه دارند تا طی معاینات و آزمایشات لازم ریشه بیماری را تشخیص داده و برترین راه حل درمانی را جهت بهبود بیماران انتخاب نمایند.

  • روانپزشک: روانپزشکان در درمان اختلالات روانی، اعتیاد، عاطفی و رفتاری از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی، اختلالات خواب، کاهش اشتها، تحریک پذیری، اختلال دو قطبی، سو مصرف مواد، اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی، اختلال وسواس اجباری، اختلال شخصیت، هراس، روان پریشی و اسکیزوفرنی به شما کمک می نمایند. پراهمیت ترین بیماری هایی که می تواند فرد را از زندگی و اجتماع دور کند بیماری های اعصاب و روان هستند با روبه رو شدن با هر یک از بیماری های نامبرده شده در زیر باید سریعا به روانپزشک مراجعه کنید. چرا که روانپزشک نقش کلیدی در درمان بیماری های مرتبط با اعصاب و روان را دارد و عقب افتادن درمان این بیماری ها می تواند صدمات روحی زیادی به شما بزند.
  • متخصص مغز و اعصاب: متخصص مغز و اعصاب در تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات و آسیب های سیستم عصبی شامل مغز، نخاع و اعصاب نقش دارد. بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، اختلالات تشنج، سردردهای میگرنی، مننژیت، صرع، گیلن باره، سکته مغزی، تومورهای مغزی، عفونت های مغزی، فلج مغزی و زوال عقل و… به وسیله متخصص مغز و اعصاب درمان می گردد. یکی از قسمت های اصلی بدن مغز و اعصاب است که احتیاج به مراقبت ویژه ای دارد و اگر شناختی نسبت به این تخصص و بیماری های آن نداشته باشید می تواند آسیب جدی به شما بزند. یکی از مهمترین این بیماری ها که به وسیله متخصص مغز و اعصاب در مان می گردد، آلزایمر است. پس شناخت دکتر مغز و اعصاب می تواند ما را در بهبود این بیماری ها کمک کند.
  • جراح مغز و اعصاب: دکتر جراح مغز و اعصاب به پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی اختلالات مؤثر بر سیستم عصبی می پردازد و به عنوان جراح مغز و اعصاب شناخته می گردد. سیستم عصبی شامل مغز، سیستم عصبی مرکزی و محیطی، نخاع و … است و این متخصصان در زمینه جراحی مغز و اعصاب تخصص بسیار بالایی دارند. سیستم عصبی بدن گاهی با اتفاقاتی که می افتد دچار اختلالاتی می گردد که برای درمان این اختلالات می توان از جراح مغز و اعصاب کمک و هدایت گرفت و از خدماتی که به وسیله این تخصص ارائه می گردد استفاده کرد.

شناخت تخصص های پزشکی

داشتن زندگی سالم بسیار مهم است و در این راستا با راه حلهای مراقبتی که پزشکان متخصص در اختیار ما قرار می دهند می توان زندگی سالمی داشت پس شناخت هر تخصص پزشکی برای ما بسیار حائز اهمیت است. در دنیای نوین امروزی تخصص های پزشکی گوناگونی وجود دارد و احتیاج است که شما عزیزان شناخت خوبی نسبت به این تخصص های پزشکی پیدا کنید و هر کدام از این تخصص ها را بشناسید چرا که در هنگام بیماری های متفاوت می توانید خیلی راحت تشخیص دهید که به کدام دکتر در هر تخصصی باید مراجعه کنید.

تخصص های پزشکی (دکترتو):

  • متخصص اطفال: از آن جایی که بدن نوزادان و بچه ها از نظر فیزیولوژیکی با بزرگسالان فرق دارد، دکتر اطفال به تشخیص و درمان بیماری های نوزادان، بچه ها و نوجوانان رسیدگی می نماید. این بیماری ها شامل عفونت ها، اختلالات رشد، جراحات، واکسیناسیون و … است. در صورتی که والدین یک کودک هستید، باید سالانه چند بار به دکتر بچه ها مراجعه کنید. احتیاج به متخصص اطفال از این جهت که بچه ها بسیار حساس هستند و اگر دچار بیماری گردد باید سریع درمان گردد بسیار مهم است. متخصص بچه ها با دانش بالایی که دارد بعلاوه می تواند راه حلهای مراقبتی برای بچه ها شما نیز بیان کند و شما را در زمینه فراهم کردن یک زندگی سالم برای کودک خود هدایت کند.
  • متخصص گوش و حلق و بینی: دکتر گوش و حلق و بینی وظیفه درمان بیماری های مرتبط با گوش و حلق و بینی و بعلاوه اعضای مرتبط در سر و گردن را بر عهده دارد. بیماری هایی که به وسیله متخصص گوش و حلق و بینی درمان می گردد عبارتند از عفونت گوش، کاهش شنوایی یا از دست دادن شنوایی، گوش درد، اختلالات بویایی و … زمان هایی پیش می آید که دچار گوش درد، وزوز گوش، خون دماغ، خشکی دهان و تلخی دهان شده اید و شاید ندانید که دلیل هر کدام از این بیماری ها چیست و در قدم اول نمی دانید که به کدام متخصص مراجعه کنید. با شناخت متخصص گوش و حلق و بینی می دانید که هر زمان که دچار یکی از این بیماری ها شدید می توانید به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.
  • روانشناس: روانشناسی یک رشته کارشناسی است که به آنالیز فکر و رفتار انسان و رفتار های عادی یا غیر عادی فرد می پردازد. روانشناسان بیماری های روان را درمان می نمایند و در سلامت روان تاثیر مهمی دارند. روانشناسان نمی توانند دارو تجویز نمایند. سلامت روان و شناخت خود از نظر شخصیت و روحیات برای هر فرد مهم است و در زندگی شخصی و اجتماعی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نتیجه

آشنایی با فهرست تخصص های پزشکی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا هنگام ابتلا به هرگونه بیماری خاصی بتوانید برترین متخصص را انتخاب کرده و به این طریق فرایند درمانی مناسبی را سپری کنید. همه ما زمانی که به یک بیماری مبتلا می شویم برای درمان خود احتیاج به پزشک داشته و سعی داریم تا پزشکانی را انتخاب کنیم که حوزه تخصص ها آن ها مرتبط با بیماری ما باشد.

برای آشنایی با دکترتو که در زمینه نوبت دهی آنلاین و مشاوره آنلاین فعالیت دارد از راه های ارتباطی زیر بهره ببرید :

https://doctoreto.com

ایمیل دکترتو: [email protected]

آدرس دفتر:

ایران، تهران، خیابان وزرا، خیابان 17، پلاک 16، طبقه 2

شماره تماس های دکترتو:

071-91006030

021-91006030

منبع: همگردی

به "در سال 1400 این چند تخصص پزشکی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 1400 این چند تخصص پزشکی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید