همه کارآفرین های پیروز این ویژگی ها را دارند

به گزارش وبلاگ مونوپاد، ویژگی های کارآفرین پیروز

تصور شما از کارآفرینی چیست؟ اگر تا به حال به پای صحبت های یکی از کارآفرین های جوان و پیروز نشسته باشید می بینید که آن ها هیچ وقت از شکست یا نا امیدی صحبت نمی نمایند یا از شکست هایی که در راستا خورده اند ولی به هر حال این حقیقت را نمی توان انکار کرد که کارآفرین راستای پر پیچ و خم و سخت را در پیش رو دارد. تحقیقات علمی ای که صورت گرفته است معین نموده است که کارآفرینی که پیروز باشد باید یک سری خصوصیات ذاتی و ژنتیکی داشته باشد. با خبرنگاران همراه شوید تا ببینم ویژگی های کارآفرین پیروز دقیقا چه هستند.

همه کارآفرین های پیروز این ویژگی ها را دارند

در سال های اخیر طبق تحقیقاتی که روی کارآفرین های پیروز اجرا شده است، تعیین نموده که همه آن ها ویژگی های مشترکی دارند که این ویژگی ها به نوعی مانند امضای کارآفرینی پیروز آن هاست و به نوعی داشتن این خصوصات به معنای احتمال پیروزیت بالاست. به نظرتان شما هم یک کارآفرین بالفطره هستید؟ اگر خصوصیات زیر را دارید قطعا بله! با هم این ویژگی ها را مرور می کنیم:

کارآفرین ها کنجکاو و عاشق تجربه های تازهند

کارآفرین ها همواره راجع به همه مسائل یک کنجکاوی ذاتی دارند و نسبت به مسائل و آن چه که در اطرافشان اتفاق می افتد حساس و کنجکاوند. آن ها همواره با فکر باز از تجربه های تازه استقبال می نمایند و هوش کلامی و گفتاری بسیار بالایی دارند. سنجیده صحبت می نمایند و به جای این که مدام بخواهند اظهار نظر نمایند سعی می نمایند تا بشنوند و در موقع لازم حرف می زنند. از طرف دیگر علیرغم این که انسان هایی نسبتا کم صحبتی هستند در پی هیجان و کارهایی هستند که آدرنالین ترشح می نماید! حتی ممکن است که از نظر بقیه این افراد، گستاخ باشند! آیا شما هم این گونه اید؟

در کار باوجدان و متعهد هستند

شخصی که وجدان کاری داشته باشد و به اخلاق کاری متعهد باشد، همواره سعی می نماید تا کار خود را به برترین شکل ممکن انجام دهد، او در این جهت از هیچ کار سختی نمی ترسد و به جای فکر کردن به سختی های جهت سعی می نماید تا آن را به برترین شکل انجام دهد. پیروزیت هایی که به دست می آورند نه بر اساس شانس و یاری بلکه فقط و فقط بر پایه سخت کوشی خود فرد است. در هر تیمی که باشد معمولا مسئولیت مهم و بیشتری از آن تیم را به نسبت سایر اعضا دارد و بقیه روی او حساب باز می نمایند. سعی می نماید که تا حد توان در جلسه ای کاری به موقع حاضر گردد.

افرادی با انرژی و البته برونگرا هستند

افرادی که برونگرا هستند راحت با بقیه افراد ارتباط برقرار می نمایند و از سطح انرژی بالایی برخورداند، آن ها اعتماد به نفس عالی ای دارند و سعی می نمایند تا از ایده هایشان دفاع نمایند، انسان های در حرکت و با انرژی و البته ریسک پذیر هستند و در برخی مواقع ممکن است مدام برای جلب توجه دیگران کوشش نمایند. علیرغم این که انسان های برونگرایی هستند به این معنا نیست که سریع با همه ارتباط برقرار نمایند و فقط صحبت نمایند اما در یک مکالمه دو نفره معمولا سعی می نمایند تا افسار صحبت را در دست بگیرند و در این جاست که تبدیل به یک مخاطب بد می شوند.

معمولا کوتاه نمی آیند

یکی از جالب ترین و التبه پیچیده ترین ویژگی های کارآفرین پیروز این است که معمولا در برابر ایده ای که دارد در برابر بقیه دفاع می نماید و از این کار هیچ ترسی ندارد. این افراد دوست دارند تا در رقابت ها شرکت نمایند و برترین شان را ارائه بدهند تا برنده این رقایت ها باشند. آن های ایده شان را بر همه چیز و گاهی حتی بر مردم دیگر اولویت دار می دانند و شاید این ویژگی باعث گردد تا آن ها از نظر بقیه ناخوشایند جلوه نمایند، با این حال اگر بدانند که همین باعث پیروزیتشان می گردد از آن ترسی ندارند. حتی اگر به کارآفرین های پیروز و مشهور دنیا مثل استیو جابز و یا ایلان ماسک هم نگاهی بیندازید می بینید که آن ها هم همین طور بوده اند و در کنار بعد شخصیتی جالب که داشته اند، بعد ناخوشایندی را هم داشته اند.

انسانی با احساسات قوی هستند

در اصطلاح عامیانه به آن مودی می گویند. از ویژگی های کارآفرین پیروز این است که به هیچ وجه مودی نیست و به عبارتی احساسات پایدار دارد و مدام از نظر عصبی تحریک پذیر نیست. آن ها دوست دارند تا حد امکان همه چیز را در حد تعادل نگه دارند و عاشق سازگار شدن با شرایط هستند حتی در مواقعی که چیزی برخالف نظر آن هاست. آن ها دوست دارند تا زندگی عاطفیشان را کنترل نمایند و از آن جا که به عقاید و ایده های خود پایبند و مطمئند برایشان اهمیتی ندارد که این عقاید را دیگران هم تایید نمایند یا نه. آنها اغلب آرام هستند و خیلی از کوره به در نمی فرایند و دوست دارند تا خود را در حد تعادل نگه دارند، در برخی از موارد شاید نتوانند زیاد با دیگران احساس همدلی نمایند چرا که این کار برای آنها به معنای تحریک پذیری احساسی است و آنها هم که دوست ندارید خود و دیگران را متحمل درد نمایند.

شما هم این گونه هستید؟

اگر شما هر کدام از این ویژگی های کارآفرین پیروز که در بالا به آنها اشاره شد را دارید یعنی ذاتا یک کارآفرین پیروز هستید! پس اگر در این جهت هستید که هیچ، در غیر این صورت بد نیست زودتر جامه عمل را بپوشید و به ایده های خوب و مفیدتان رنگ واقعیت بدهید!

در ضم ندر این مورد خوب است به یک مورد دقت کنید و آن هم این است که این ویژگی اهی شخصیتی که برای کارآفرینان پیروز گفته شد بر اساس ویژگی های غالبی است که در بیشتر افراد پیروز دیده شده است، اگر شما در خصوصیتی ، از این فهرست متفاوت هستید، نا امید نشوید، ممکن است که کارشناسان اشتباه نموده باشند پس با اراده جلو بروید و خودتان را به خودتان ثابت کنید.

منبع: forbes.com

منبع: الی گشت

به "همه کارآفرین های پیروز این ویژگی ها را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه کارآفرین های پیروز این ویژگی ها را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید