ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب

به گزارش وبلاگ مونوپاد، استخدام دیگران برای نوشتن سرانجام نامه تحصیلی کم بود، حالا استادان دانشگاه ها باید بابت ربات های مقاله نویس هم نگران باشند.

ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب

به گزارش ایندیپندنت، افزایش چشمگیر آموزش و تحصیل آنلاین در طول همه گیری کرونا و سرعت بالای پیشرفت هوش مصنوعی جامعه دانشگاهی را در خصوص نقش فناوری در تقلب رساندن به دانشجویان نگران نموده است.

هوش مصنوعی روز به روز در نوشتن بهتر می گردد و بعضی از دانشگاه ها افزایش تعداد تقلب ها در طول همه گیری را گزارش نموده اند و چنین نگرانی هایی در شرایطی مطرح می شوند که فناوری هایی که امکان اتوماتیکسازی نوشتن را فراهم می نمایند، همچنان در حال پیشرفت و بهتر شدن اند.

در دو سال گذشته، توانایی هوش مصنوعی برای فراوری نوشتار به ویژه با توسعه چیزی که به عنوان فراورینماینده زبان GPT-3 شناخته می گردد، پیشرفت چشمگیری داشته است. با این کار شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و انویدیا اکنون می توانند متن هایی انسان نما فراوری نمایند.

نوشته های فراوری هوش مصنوعی اهمیت این موضوع که دانشگاه ها و مدارس چگونه آنچه را مانند سرقت ادبی به عنوان سوءرفتار تحصیلی شناخته می گردد، بسنجند، افزایش داده است.

استفاده از فناوری در نوشتار دانشگاهی در حال حاضر بسیار گسترده است. به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه ها در حال حاضر از آشکارساز های سرقت ادبی مبتنی بر متن مانند Turnitin استفاده می نمایند، در حالی که دانشجویان ممکن است به راحتی با استفاده از نرم افزار های تغییر متن مانند Grammarly، کلمات را تغییر دهند. نمونه هایی از فناوری های پشتیبان نوشتاری عبارت اند از فراوری اتوماتیک متن، استخراج، پیش بینی، جست وجو، پر کردن فرم، بازنویسی، ترجمه و رونویسی.

پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی به ارائه ابزارها، محصولات و خدمات جدیدی به نویسندگان منجر شده است تا محتوا و بازدهی و کارایی متن را بهبود بخشند. با بهبود این موارد ممکن است هوش مصنوعی به زودی کلیه مقالات یا تحقیقات را به طور کامل فراوری کند و بنویسد. در مدارس پیامد های چنین تحولاتی بدون شک آینده یادگیری، نوشتار و تدریس را برای همواره تغییر خواهد داد.

تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر نگرانی ها در خصوص سوءرفتار آکادمیک در سراسر موسسه های آموزش عالی در سطح بین المللی افزایش یافته است.

در کانادا در خصوص اندازه تخلفات اطلاعات کمی وجود دارد. پژوهشی که در سال 2006 بر اساس داده های موجود از دانشجویان مقطع کارشناسی در 11 موسسه آموزش عالی منتشر شد، نشان داد که 53 درصد آن ها گزارش داده اند که در یک یا چند مورد تقلب جدی در کار نوشتاری، از کپی کردن مطالب بدون اشاره به منبع و یا کپی برداری کلمه به کلمه از کار دیگری، تحویل کار اجرا شده به وسیله شخص دیگر به نام خود، کتابشناسی جعلی یا ساختگی، ارسال مقالاتی که خریده اند یا به صورت رایگان از شخص دیگری دریافت نموده اند به جای کار خود، درگیر بوده اند.

با یاری فناوری دانشجویان می توانند از قدرت نبوغ به جای انجام تکالیف برای تقلب استفاده نمایند. این نگرانی ها بعلاوه برای اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان و نویسندگان در زمینه های دیگر نیز وجود دارد و نگرانی های جدیدی را در خصوص امانت داری و درستکاری دانشگاهی و هوش مصنوعی به همراه دارد که چه چیزی به عنوان دستیار هوش مصنوعی. چه چیزی تقلب تحصیلی محسوب می گردد؟

آیا همان قوانینی که برای آثار منتشر شده دانشگاهیان و محققان اعمال می گردد، باید در خصوص دانشجویان نیز اعمال می گردد؟

در حال حاضر دستورالعمل، خط مشی یا نظارت کمی در خصوص فناوری، هوش مصنوعی و امانت داری و درستکاری آکادمیک برای معلمان و رهبران آموزشی و تحصیلی در دسترس است.

در طول دو سال گذشته، کووید-19 دانشجویان بیشتری را به سمت یادگیری آنلاین سوق داده است؛ حوزه ای که ممکن است در آن استادان کمتر با دانشجویان خود و البته با شیوه نوشتن آن ها آشنا شوند و در نتیجه نمی توانند درباره اینکه نوشته محصول کار خود دانشجو است، به درستی قضاوت نمایند.

در کل تحولات فناوری به سرعت در حال تغییر شکل دادن منظره سنتی امانت داری و درستکاری دانشگاهی و تالیف است. این پیچیدگی ها، نگرانی ها و پرسش ها به تفکر و بحث بیشتری احتیاج دارد. ذی نفعان آموزشی در همه سطوح به پاسخگویی و تجدیدنظر در تعاریف و بعلاوه ارزش های مرتبط با سرقت ادبی، اصالت، اخلاق دانشگاهی و کار علمی در آینده بسیار نزدیک ملزم خواهند بود.

منبع: فرارو

به "ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید