فرهنگ و هنر

ثبت سه اثر تاریخی شهر کاشان در لیست آثار ملی

سه اثر تاریخی مهم در شهر کاشان، از امروز به فهرست آثار ملی اضافه شدند، همچنین چند اثر تاریخی دیگر کاشان نیز، در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.

26 اردیبهشت 1401

رونمایی از اولین سری ThinkPad های لنوو مبتنی بر معماری ARM

کنگره جهانی موبایل (2022 MWC) امروز (28 فوریه) در بارسلون اسپانیا شروع شده است. MWC 2022 یک پلت فرم جهانی برای نمایش محصولات تازه است و به نظر می رسد لنوو نیز خود را برای این رویداد آماده نموده است.

19 اردیبهشت 1401

کارخانه پنبه میراث صنعتی جاجرم به شمار می رود

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، کارخانه پنبه میراث صنعتی جاجرم به شمار می رود.

17 اردیبهشت 1401

گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف

اقتباس سینمایی آنچارتد پس از بیش از یک دهه تلاش در جهت تولید آن، نقدهای نسبتا ضعیفی دریافت کرده است. این فیلم که بر اساس سری مجموعه بازی های ویدیویی آنچارتد ساخته شده است، داستان یک جستجوگر گنج به نام ناتان دریک را دنبال می کند که برای حل معماهای تاریخی...

12 اردیبهشت 1401

روایت رزیتا غفاری از سانسور های بیش از حد صداوسیما

رزیتا غفاری علت ضعف سریال های تلویزیونی و کمبود سریال در تلویزیون را ممیزی های بیش از حد صداوسیما و حمایت نکردن از نویسنده ها دانست.

10 اردیبهشت 1401

پوستر اصلی دِرب رونمایی شد، شاعرگونه همچون فضای فیلم

پوستر فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق با طرحی از بابک یادگاریان منتشر شد.

1 اردیبهشت 1401

معرفی 9 هتل برتر وان ترکیه

چطور با یاری وان تور برترین هتل وان ترکیه را برای رزرو انتخاب نماییم؟ شهر وان ترکیه - van turkey یکی از شهر های مرزی ترکیه با کشور ایران می باشد که همه ساله بسیاری از ایرانیان برای سرگرمی و خرید از این شهر مرزی به این شهر سفر میکنند و در روز های ویژه مثل تور...

27 بهمن 1400

جلسه آموزشی ناشران آذربایجان غربی با مسئولان پُست برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایرن در آذربایجان غربی، مجید فرخی، رییس اداره پست استان آذربایجان غربی در این جسله گفت: شرکت پست برای ارائه خدماتِ با کیفیت و مطلوب این سرویس با توجه به توزیع مویرگی مرسولات به شهرها و روستاهای کشور آمادگی کامل دارد.

23 بهمن 1400

ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب

استخدام دیگران برای نوشتن سرانجام نامه تحصیلی کم بود، حالا استادان دانشگاه ها باید بابت ربات های مقاله نویس هم نگران باشند.

22 بهمن 1400

اعتیاد به سفر و 21 نشانه برای اثبات آن

بسیاری از افراد به سفر کردن اعتیاد دارند! برای اینکه متوجه شوید که به سفر کردن اعتیاد دارید یا نه، با خبرنگاران همراه شوید تا 21 علت برای اثبات اعتیاد به سفر را بیان کنیم.

20 بهمن 1400

ماجرای تندیس هایی که برای همواره بی صاحب ماند

کاوه جان، ای همه صفا، مهربانی و عشق، چقدر راحت، آرام و بی صدا چشم هایت را بستی و بدون خداحافظی، ترکمان کردی؟!این جملات بخشی از یادداشت عباس کمک ـ منتقد سینما و از بنیانگذاران مجله های فیلم و فیلم امروز ـ است که در دومین سال درگذشت غم برادرش کاوه کمک، هنرمند...

19 بهمن 1400

داریوش مهرجویی: هر چه می سازم سانسور و توقیف می شود

داریوش مهرچویی امروز 17 آذر، در حالی که هنوز با خاطرات تلخ توقیف سنتوری سر می کند و در امید اکران لامینور است، 81 ساله شد.

14 بهمن 1400

تفاوت پوشش همسر مهدی قائدی در ایران و دبی !

خبرنگاران: استوری معنادار همسر مهدی قائدی در دبی کار دستش داد .

10 بهمن 1400

8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت ششم: نایروبی، کنیا

مطابق گزارش وب سایت وایرد یکی دیگر از پیروز ترین الگوهای شهری امروز، نایروبی است. طراحی شهری در آینده به چالش با اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت های پیش رو، احتیاج به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می گردد. برای آشنایی با رویکرد طراحان...

9 بهمن 1400

وعده وزیر محقق شد

تهران (پانا) - وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارایه بسته حمایتی به هنرمندان محقق شد و این فرایند ادامه دارد.

6 بهمن 1400

زمان ساخت مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه (س)

ساخت مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه (س) به زودی شروع می گردد.

24 دی 1400

6 علت موفقیت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند در سال 2021

در سالی که تقریبا باید بگوییم گذشت، سامسونگ توانست سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند داشته باشد. اما این موفقیت چگونه بعد از گذشته بیش از یک دهه همچنان ادامه پیدا نموده است؟ در این مطلب به آنالیز 6 دلیلی می پردازیم که باعث شد سامسونگ در سال 2021 همچنان...

23 دی 1400

سرنوشت بازیگری که با گلشیفته فراهانی بازی کرد ، سمیرا حسینی کیست ؟

خبرنگاران: سمیرا حسینی بازیگر شناخته شده اما نه چندان معروف ایرانی می باشد که چند سالی می گردد در قاب تلویزیون دیده نشده و کم کار شده است.

17 دی 1400

نگاهی به جاذبه های گردشگری یاسوج

جاذبه های گردشگری یاسوج به دلیل تنوع بسیار زیاد مخصوصا از نوع طبیعی زبانزد مردم است تا جاییکه یاسوج به عنوان مرکز طبیعت ایران شناخته می شود.

13 دی 1400

جالب ترین آداب و رسوم شب یلدا در شهرهای مختلف ایران

آداب و رسوم شب یلدا در شهرهای مختلف ایران عموما مختص به همان شهر است و پیشینه ای کهن دارد. اما آداب و رسوم شب یلدا یا شب چله در شهرهای مختلف ایران چگونه برگزار می شود؟ آیا چیزی در مورد سنت های مجذوب کننده شب چله در اصفهان می دانید؟ مراسم کرسی گذاران شب یلدا...

8 دی 1400
تعداد: (143)