موسیقی

گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف

اقتباس سینمایی آنچارتد پس از بیش از یک دهه تلاش در جهت تولید آن، نقدهای نسبتا ضعیفی دریافت کرده است. این فیلم که بر اساس سری مجموعه بازی های ویدیویی آنچارتد ساخته شده است، داستان یک جستجوگر گنج به نام ناتان دریک را دنبال می کند که برای حل معماهای تاریخی...

12 اردیبهشت 1401

داریوش مهرجویی: هر چه می سازم سانسور و توقیف می شود

داریوش مهرچویی امروز 17 آذر، در حالی که هنوز با خاطرات تلخ توقیف سنتوری سر می کند و در امید اکران لامینور است، 81 ساله شد.

14 بهمن 1400

8 الگوی پیروز شهرهای آینده قسمت ششم: نایروبی، کنیا

مطابق گزارش وب سایت وایرد یکی دیگر از پیروز ترین الگوهای شهری امروز، نایروبی است. طراحی شهری در آینده به چالش با اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت های پیش رو، احتیاج به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می گردد. برای آشنایی با رویکرد طراحان...

9 بهمن 1400

سیاحت در مرکز آنگولا؛ اهمیت سنت، موزیک و پایکوبی در لوآندا

لوآندا مرکز آنگولا یک کلان شهر آفریقایی با 10 میلیون جمعیت است که تضادهای جالبی را در آن می توان دید. زیبایی و خرابی، ثروت و درگیری های روزانه برای زندگی از جمله ویژگی های این شهر است.

31 تیر 1400

چگونه با یک انگشتر هوشمند نوازنده شویم؟

انگشتر هوشمند موسیقی Genki Wave به شما امکان می دهد تنظیمات موسیقی را با حرکت دست و انگشتانتان، کنترل کنید.

4 اردیبهشت 1400

چرا انتشارات صدا و سیما ضعیف شده است؟ خبرنگاران

داشتن بودجه برای نشر های دولتی به یک عادت تبدیل شده؛ عادتی که آن ها را به سمت این می برد که دیگر برای بازگشت سرمایه و خوداتکایی کوشش نکنند. سروش هم از این قاعده مستثنی نیست.

27 فروردین 1400

گردهمایی هنرمندان در شب تولد سالار عقیلی

شبنم قلی خانی بازیگر سینما و تلویزیون کشور، روز گذشته عکس هایی را از گردهمایی جمعی از هنرمندان در شب تولد سالار عقیلی منتشر کرد. در این گردهمایی هنرمندانی چون، استاد ایرج، پویا امینی، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و فرزاد حسنی حضور داشتند. ...

19 اسفند 1399

چرا انیمیشن روح به پای درون و بیرون و بالا نمی رسد؟

گفته می شود داستان انیمیشن روح که آخرین محصول تحسین شده کمپانی پیکسار در سال 2020 است، به کیفیت دو اثر مهم دیگر در 20 سال گذشته، یعنی بالا (Up 2009) و درون و بیرون (2015 Inside Out) نزدیک نیست. بد نیست دلایل این فرضیه را با هم بررسی کنیم.

23 بهمن 1399

زنگ موبایل مریخی ابداع شد

محققان ناسا با استفاده از رایانه و پیش بینی حرکت ابرهای مریخ، آهنگ زنگ موبایل ابداع نموده اند.

29 آذر 1399

سالار عقیلی مهمان ما ایرانی ها در شبکه پنج می گردد

برنامه ما ایرانی ها ویژه عید قربان با حضور سالار عقیلی و مصطفی میراحمدزاده پنجشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

30 شهریور 1399

آشنایی با دیدنی های بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک

بروکسل، پایتخت کشور بلژیک است؛ کشوری که یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است و آثار تاریخی ویژه ای دارد. بروکسل که برگرفته از زبان هلندی قدیمی است به معنای خانه ای است که یک اتاق در مرداب دارد. نام تمام مناطقی که در بروکسل وجود دارد از ریشه های هلندی گرفته...

2 خرداد 1399

حس مادری وارش برای مردم جذاب بود، صدای نوروزی خوان ها هنوز در گوشم می پیچد، دلتنگ سادگی نوروز هستم

بازیگر سریال تلویزیونیوارش از نوروز دوران کودکی خود در گیلان می گوید.

30 اردیبهشت 1399

مرادی: کنسرت مسئله ای برای چمن استادیوم تختی جم ایجاد نمی کند، کاری به حاشیه سازی ها ندارم!

مراد مرادی، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم اعتقاد دارد کنسرتی که در استادیوم تختی جم برگزار خواهد شد، مسئله ای برای چمن آن ایجاد نمی کند.

13 فروردین 1399

هر 1 ساعت بی تحرکی در نوجوانی، احتمالِ افسردگی را تا 10 درصد افزایش می دهد

این تحقیق نشان داد هر 60 دقیقه فعالیتِ سبک مانند راه رفتن یا انجامِ کار های خانه در طی روز می تواند نشانه های افسردگی را در سن 18 سالگی به اندازه 10 درصد کاهش دهد.

8 فروردین 1399

روایت خواننده مشهور از علت سقوط هواپیمای اوکراینی

خواننده موسیقی ایرانی در جدیدترین پست اینستاگرامش در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد .

10 اسفند 1398

برای درگذشت راوی موسیقی چوپانی مازندران

موسیقی چوپانی یکی از رپرتوارهای موسیقی است که تقریبا می توان آن را در بخش های مختلف کشور مشاهده کرد. کی قباد میردار که در روزهای اخیر دار فانی را وداع گفت، یکی از افرادی بود که به گفته یکی از کارشناسان موسیقی به خوبی این رپرتوار را می دانست و به نوعی یکی...

19 بهمن 1398

لایه هاى انتزاع روی بوم، نغمه قلم دیدنی می شود

به گزارش خبرنگاران، سه چهره آکادمیک هنرى در قالب یک نمایشگاه گروهى آثار خود را عصر جمعه اول خرداد در گالرى بوم به تماشا مى گذارند.

19 آبان 1398