صنایع دستی

ثبت سه اثر تاریخی شهر کاشان در لیست آثار ملی

سه اثر تاریخی مهم در شهر کاشان، از امروز به فهرست آثار ملی اضافه شدند، همچنین چند اثر تاریخی دیگر کاشان نیز، در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.

26 اردیبهشت 1401

واحد های اقامتی سطح استاندارد های خود را ارتقا دهند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: واحد های اقامتی استان باید سطح استاندارد های خود را ارتقا داده و به ضوابط اعلامی از سوی این اداره کل توجه کامل کنند.

11 آبان 1400

ثبت آثار چهارمحال و بختیاری در لیست میراث طبیعی کشور

شش اثر طبیعی چهارمحال و بختیاری در لیست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

4 شهریور 1400

صنایع دستی منسوخ نی ریز احیا می شود

ایسنا/ براساس سخنان مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز، صنایع دستی منسوخ نی ریز احیا می شود.

12 مرداد 1400

دغدغه این روزهای هنرمندان صنایع دستی

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بیکاری دغدغه این روزهای هنرمندان صنایع دستی است.

3 آذر 1399

دست ردِ معاون رئیس جمهور به سینه ورزشی ها در روز المپیک

به گزارش خبرنگاران، کمیته بین المللی المپیک که در 23 ژوئن 1894 تاسیس شد از سال 1948 و همزمان با برگزاری المپیک مدرن، این روز را به نام روز جهانی المپیک نامگذاری کرد.

18 شهریور 1399

کشف و ضبط 10 قلم شیء تاریخی در چرداول

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 14 تیر 99 با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان چرداول، تعداد 10 قلم...

11 شهریور 1399

تصویب 15 موافقت اصولی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کرمانشاه از تصویب 15 طرح سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری با اعتباری بالغ بر 740میلیارد ریال خبر داد.

4 شهریور 1399

کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در ارسنجان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در شهرستان ارسنجان خبر داد.

2 مرداد 1399

تسهیلات مالی مربوط به دوره شیوع کرونا، موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی نشود

رئیس اتاق ایران با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور از او خواست تدابیری اتخاذ گردد که اجرای تسهیلات و تمهیدات مالی مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی مربوط به شرایط معمول کشور، نگردد.

31 خرداد 1399

برای خرید در پکن کجاها برویم؟

مناطق و مراکز خرید در پکنیکی از مزیت هایی که گردشگران و مسافران تور چین دارند، این است که می توانند به بازار بسیار بزرگی از اجناس و کالاهای متنوع و با قیمت های مناسب دسترسی داشته باشند. اگر عاشق خرید هستید، این کشور و شهرهای بزرگ آن، بهترین فرصت برای خرید...

27 خرداد 1399

تخریب بخشی از دیوار قلعه فورگ به منظور استحکام بخشی اجرا شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: خبر و فیلم منتشرشده در فضای مجازی در خصوص این که باران بخشی از قلعهٔ بزرگ الجثه فورگ در شهرستان درمیان را تخریب نموده است، درست نیست و این اتفاق جمع آوری بخشی آسیب دیده از قلعه که احتمال آسیب...

17 خرداد 1399

بعد از کرونا تعطیلی عمومی اعلام کنید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با طرح این پیشنهاد که بعد از مهار کرونا برای تزریق نشاط به جامعه، چند روز تعطیلی عمومی اعلام گردد، از معاون اول رییس جمهور درخواست کرد 38 هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از کروناویروس به صنعت گردشگری...

4 خرداد 1399

موزه عروسک ها در دو شهرستان فارس راه اندازی می شود

سرپرست امور موزه ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از راه اندازی موزه عروسک ها در دو شهرستان این استان خبرداد.

23 اردیبهشت 1399

توجه به حوزه های اجتماعی باید اولویت اصلی فعالیت شوراهای شهر باشد

به گزارش خبرنگاران، سردار مرتضی طلایی شامگاه چهارشنبه در شب جشن انقلاب با حضور در شهرداری رشت، با اشاره به جایگاه شهرداری ها اظهار کرد: امروز صفر تا صد مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم به دوش شهرداری ها بوده و مردم با متولی دانستن شهرداری ها، این نهاد را...

29 فروردین 1399

اعلام تصمیم نهایی درباره بنزین نوروزی تا سرانجام امروز

احتمال دارد علاوه بر سهمیه بنزین ماهانه، دولت سهمیه ای ویژه برای بنزین نوروزی به کارت های سوخت واریز کند که طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، قرار است تا خاتمه امروز چهارشنبه (7 اسفند) تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

23 فروردین 1399

انتقاد خانم رئیس به بعضی حفاری ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گاهی اوقات می بینیم که خیلی راحت یک منطقه را مورد حفاری و یا فعالیت های عمرانی قرار می دهند بدون اینکه توجه داشته باشند که در این منطقه ممکن است یک سازه ارزشمند میراثی وجود داشته باشد.

18 فروردین 1399

تجهیز و توسعه کارگاه سفالگری در سرایان

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از توسعه و تجهیز کارگاه سفالگری این شهرستان خبر داد.

20 دی 1398