6 علت موفقیت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند در سال 2021

به گزارش وبلاگ مونوپاد، در سالی که تقریبا باید بگوییم گذشت، سامسونگ توانست سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند داشته باشد. اما این موفقیت چگونه بعد از گذشته بیش از یک دهه همچنان ادامه پیدا نموده است؟ در این مطلب به آنالیز 6 دلیلی می پردازیم که باعث شد سامسونگ در سال 2021 همچنان به عنوان بهترین شرکت سازنده گوشی هوشمند در دنیا شناخته گردد.

6 علت موفقیت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند در سال 2021

مقاله در یک نگاه:

  • سامسونگ توانست باز هم عنوان رجحانن شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند در جهان را در سال 2021 حفظ کرد که دلایل آن به توضیح زیر است.
  • عرضه مداوم گوشی های بالارده باکیفیت.
  • ریسک کردن شرکت کره ای در بکارگیری قابلیت های مجذوب نماینده در گوشی های هوشمند.
  • سامسونگ رجحانن و غنی ترین تجربه کار با اندروید را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • گوشی های میان رده با قابلیتی در حد پرچم دار.
  • برخلاف سایر شرکت ها، سامسونگ گوشی هایش را در تمام نقاط جهان به فروش می رساند.
  • سامسونگ به طرفداران خود گوش می دهد، حتی اگر درخواست شان بزرگ و مهم نباشد.

در شرایطی که شیائومی و اپل به ترتیب بین سومین و دومین شرکت های برتر فراورینماینده در زمینه ی فراوری و فروش گوشی های هوشمند جابه جا می شدند، سامسونگ همچنان در جایگاه نخست قرار داشت. البته در مقطع هایی این شرکت قافله را به رقیب چینی خود باخت اما بلافاصله توانست آن را پس بگیرد و باز هم عنوان رجحانن شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند را مال خود کند. اکنون هم در حالی سال 2021 را به خاتمه می رسانیم که شرکت کره ای در صدر قرار گرفته است.

اما پرسشی که وجود دارد این است؛ سامسونگ چگونه توانست سال جاری را هم به عنوان بزرگ ترین شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند در جهان به خاتمه برساند؟ در حالی که بسیاری از خبرگزاری ها از فروش نه چندان خوب پرچم دارهای این شرکت خبر می دهند، در حالی که از این طرف و آن طرف انتقادهای زیادی به سیاست های شرکت کره ای وارد می گردد اما چرا باز هم این شرکت پیروز شد سال جاری را با پیروزیت پشت سر بگذارد؟ در ادامه به آنالیز 6 علت این اتفاق می پردازیم.

به خاطر داشته باشید که شاید در سال آینده اپل موقعیت کنونی سامسونگ را تصاحب کند اما به نظر می رسد این رجحان ها مقطعی است و در نهایت باز هم این سامسونگ است که با معرفی گوشی های متعدد، جایگاه خود را پس می گیرد. حال باید منتظر ماند و دید طی سال های آینده چه پیش خواهد آمد. فعلا که اوضاع بر وفق مراد شرکت کره ای است.

1. عرضه مداوم گوشی های بالارده باکیفیت

اگر با خواندن این تیتر ذهنتان به این سمت رفته که سامسونگ سال جاری گوشی پرچم دار باکیفیت زیادی نداشت تا حدودی حق دارید. از بعد سری گلکسی S20، سامسونگ فقط به مدل اولترا از پرچم داران خود توجه کرد و روی سایر مدل ها خیلی مانور نداد. تا جایی که شاهد استفاده از پلاستیک در ساخت پرچم دارانی نظیر گلکسی نوت 20 و گلکسی S21 بودیم که طبیعتا چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست.

اما گلکسی S21 اولترا نماینده شرکت کره ای در بین پرچم دارهاست و واقعا هم عملکرد خارق العاده ای از خود به نمایش گذاشته است. این گوشی در میان رجحانن های سال 2021 قطعا حضور دارد و تقریبا می توان گفت در تمامی زمینه ها می تواند احتیاج کاربران را به رجحانن شکل ممکن رفع کند. گلکسی S21 اولترا نه تنها عنوان رجحانن گوشی هوشمند از لحاظ بزرگ نمایی را با زوم 3 و 10 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتال از آن خود نموده بلکه به صورت کلی از مجموعه دوربین های قدرتمندی بهره می برد، نمایشگر داینمیک امولد آن می تواند از رفرش ریت 10 تا 120 هرتز به صورت متغیر عمل کند تا در ذخیره انرژی به شکل محسوسی صرفه جویی گردد (تا 14 ساعت نگه داری شارژ در کارهای عادی با رفرش ریت 120 هرتز) حتی در زمان هایی که رفرش ریت روی 120 هرتز قرار گرفته است و بسیاری موارد خوب دیگر که ذکر همه آن ها از حوصله متن خارج است.

نباید فراموش گردد که گلکسی S21 اولترا از قلم S-Pen هم پشتیبانی می نماید اما متاسفانه فقط نه قلم را با خود به همراه دارد و نه محفظه ای برای نگه داری آن به همین دلیل به این قابلیت صرفا به عنوان یک قابلیت تبلیغاتی نگاه شد. با این حال گلکسی S21 به عنوان پرچم دار قدرتمند شرکت کره ای توانست هرآنچه که از آن انتظار می رفت برآورده کند.

اما کاربران احتیاجی ندارند حتما برای گلکسی S21 اولترا هزینه نمایند تا بتوانند رجحانن تجربه را از اندروید با طعم سامسونگ داشته باشند. گلکسی S21 و S21 پلاس هم اگرچه بعضی از قابلیت های خوب این گوشی را ندارند اما می توانند با بهره مندی از سخت افزار قدرتمند و دوربین های قابل قبول در حد یک پرچم دار، عملکرد خوبی داشته باشند و شما را کاملا راضی نگه دارند. به خصوص اینکه اگر در پی محصولی باشید که با قیمت مناسب، مجموعه ای از قابلیت های پرچم داران را نیز به شما ارائه بدهد.

سری گلکسی S21 اگرچه نتوانست رکورد فروش پرچم داران سامسونگ را جابه جا نمایند اما عملکرد نسبتا بدی هم در بازار نداشتند. سامسونگ توانست کاربران را تا حدودی راضی نگه دارد و به نظر می رسد این فرایند برای سال های بعد بهتر هم خواهد شد. پشتیبانی نرم افزاری سه ساله و عرضه زودهنگام آپدیت را هم نباید فراموش کرد چرا که فاکتور بسیار مهمی به شمار میرود و باعث شده علاقه کاربران به گوشی های این شرکت دو چندان گردد. بنابراین تعجبی ندارد چرا عاشقان اندروید، گوشی های سامسونگ را بیشتر از سایرین می پسندند.

2. سامسونگ همچنان به ریسک کردن علاقه دارد

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که اصلا از ریسک کردن نمی ترسد. برخلاف اپل که در حال حاضر در رتبه دوم رجحانن شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند در جهان قرار گرفته است، شرکت کره ای هر سال با یک ریسک تازه کاربران خود را سورپرایز می نماید. اولین ریسک این شرکت زمانی بود که گوشی های بزرگ تر از 4.5 اینچی تبلت در نظر گرفته می شدند اما شرکت کره ای آن را به جان خرید و اولین گلکسی نوت را با نمایشگر بزرگ و قلم راهی بازار کرد تا جهت گوشی های هوشمند را به طور کلی تغییر دهد.

اما این روزها ریسک کردن می تواند به قیمت کاهش عایدی و کاربر تمام گردد و طبیعتا چنین چیزی اصلا برای شرکت ها خوشایند نیست. همانطور که اشاره شد، اپل هم اصلا ریسک نمی نماید و اگر دقت کنید می بینید حتی گاهی اوقات قابلیت های بسیار قدیمی را برای گوشی های تازه خود عرضه نمی نماید و اگر هم انجام دهد آن را به گونه ای رونمایی می نماید که گویی تا به امروز چنین قابلیتی وجود نداشته است.

اما اگر به سامسونگ نگاه کنید می بینید در سال 2019 یک گوشی تاشو راهی بازار کرد که با مسائل زیادی همراه شده بود و تقریبا می توان گفت کاربران را ناامید کرد. اما شرکت کره ای همان سال، سال بعد و سال جاری از مدل های پیشرفته تر گوشی های تاشو رونمایی کرد و اکنون می بینیم که مشکل خاصی در آن ها وجود ندارد. اصلا هم برای این شرکت اهمیت نداشت اگر در این جهت سود زیادی را از دست بدهد چرا که برنامه ریزی آن کاملا با نگاهی به آینده انجام گرفته بود و تا همین الان هم ادامه دارد.

از طرفی از دست دادن سود در بخش گوشی های هوشمند خیلی هم اهمیت زیادی ندارد چون در درجه اول این ضررها مقطعی و موقت هستند و در درجه بعدی چون سامسونگ فقط فراورینماینده گوشی نیست، به عنوان تامین نماینده قطعات سایر شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند هم در بازار فعالیت می نماید. برای مثال نمایشگر، پردازنده، سنسور دوربین و مواردی از این دست را به سایر شرکت ها نظیر شیائومی و اپل می فروشد و از این راه هم عایدی زیادی کسب می نماید. از سویی این شرکت فقط در این بخش فعالیت نمی نماید و مثلا در فناوری های دیگری نظیر تلویزیون، لوازم خانگی و مواردی از این دست هم می بینیم که حضور گسترده و پیروزی دارد.

اما بر می گردیم به همان بخش موبایل، موضوع اصلی این بحث، جایی که سامسونگ توانست رجحانن و نوآورانه ترین گوشی تاریخ یعنی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را راهی بازار کند. گوشی هایی که فقط دو سال از تولد فناوری مربوط به آن ها می گذرد اما آنقدری خوب طراحی شده اند که فروش آن ها روز به روز بیشتر می گردد.

سامسونگ فقط کوشش نکرد تا مسائل گلکسی فولد اوریجینال را هر سال بهتر و بهتر کند، بلکه سال جاری تا جایی پیشرفت کرد که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک این فناوری به بلوغ کامل خود برسد. در حال حاضر شرکت کره ای در زمینه فراوری گوشی های تاشو پیشتاز در جهان است و هیچ شرکتی نه محصولی در حد و میزان زد فولدها دارد و نه از لحاظ تعداد گوشی های تاشو می تواند با سامسونگ رقابت کند. اگر شرایط را تصور کنید می بینید بسیار سخت است اگر شرکتی بخواهد به صورت انفرادی چنین محصولی را فراوری نموده و اتفاقا بتواند نظر مساعد کاربران را هم به خود جلب کند.

اگر به بازارهای مختلف نگاه کنید می بینید سامسونگ این گوشی ها را به میزان ای فراوری نموده که همه بتوانند آن را خریداری نمایند. کمتر بازاری وجود دارد که این گوشی ها در آن در دسترس قرار نداشته باشند. البته این چیز عجیبی نیست چون اگر سامسونگ قرار بود این محصولات را در تعداد محدودی فراوری کند و در واقع خودش به خودش اعتماد نداشته باشد، قطعا نمی توانست کاربران را به خرید آن ها ترغیب کند. سامسونگ میلیاردها دلار روی انجام تحقیقات مختلف روی این فناوری هزینه کرد تا بالاخره یک مدل را در سال 2019 راهی بازار کرد و به مرور توانست تا جایی پیشرفت کند که به نظر می رسد بتواند تا سال های آینده، تمام آن هزینه ها را جبران کند.

باید به شرکت کره ای بابت ریسکی که در این زمینه کرد، هزینه های زیادی که پرداخت و ضررهایی که متحمل شد تا بالاخره بتواند این فناوری را که تا قبل از سال 2019 فقط در فیلم های علمی تخیلی شاهد آن بودیم به حقیقت تبدیل کند احترام گذاشت. این فقط یک برگ برنده برای سامسونگ نیست بلکه کاربران هم قطعا طی سال های آینده از آن نفع خواهند برد. چون گوشی های تاشو هنوز در تعداد انبوه به وسیله خیلی از شرکت ها فراوری نشده اند، پتانسیل و کاربرد آن ها هم خیلی نمایان نیست اما به مرور این شرایط قطعا بهتر می گردد و باید در آینده ای که خیلی هم دور نیست شاهد جایگزینی گوشی های معمولی به وسیله گوشی های تاشو باشیم.

3. سامسونگ رجحانن و غنی ترین تجربه کار با اندروید را در اختیار کاربران قرار می دهد

اگرچه رابط کاربری سامسونگ سبک ترین و بهینه ترین رابط در بین گوشی های اندرویدی نیست اما به لطف قابلیت های زیادی که دارد می تواند تمام احتیاجهای کاربران را رفع کند. این قابلیت خصوصا در گوشی های بالارده و یا گوشی های تاشو بیشتر به چشم می خورد چرا که شرکت کره ای این آزادی عمل را دارد که به لطف طراحی خاص و قدرت سخت افزاری که این گوشی ها دارند، تا حد امکان قابلیت های خوب را به آن ها اضافه کند.

برای مثال، قابلیت سامسونگ دکس را در نظر بگیرید. با این قابلیت فقط یک گوشی از این شرکت خریداری نمی نماید بلکه یک کامپیوتر کوچک در جیب خود دارید که هر لحظه با اتصال به یک صفحه بزرگ تر می تواند مانند یک کامپیوتر اندرویدی، تجربه لذت بخشی از کار با این سیستم عامل را به شما هدیه بدهد. اگر یک بار از این ویژگی که البته در همه گوشی های این شرکت در دسترس نیست استفاده نموده باشید متوجه خواهید شد که تا چه میزان تجربه کار با گوشی های این شرکت لذت بخش است.

تنها کاری که باید انجام دهید اتصال گوشی پرچم دار سامسونگ به وسیله کابل به مانیتور کامپیوتری است که نرم افزار سامسونگ دکس در آن نصب شده است. اکنون گوشی شما به عنوان یک کامپیوتر اندرویدی عمل می نماید و می توانید حتی با ماوس و صفحه کلید هم با آن کار کنید.

اگر هنرمند باشید، کهکشانی های سامسونگ هنوز قابلیت های بیشتری برای شما دارند. اگر از گوشی های این شرکت که از قلم پشتیبانی می نمایند بهره ببرید متوجه می شوید که تا چه میزان قلم می تواند در انجام کارهای مختلف شما را همراهی کند. مثلا در یادداشت برداری، طراحی و مواردی که با انگشت دست انجام دادن آن خیلی روی گوشی راحت نیست. بعلاوه یک سری ژست ها هم وجود دارد که با قلم می توانید از انجام آن ها لذت ببرید.

اگر گوشی هایی نظیر گلکسی زد فولد 3، سری گلکسی نوت یا گلکسی S21 اولترا را بخرید می توانید از قلم در آن ها بهره ببرید و متوجه شوید تا چه میزان تجربه کار با گوشی در این صورت لذت بخش است. کاربر می تواند با قلم خود اسکرین شات بگیرد، نقاشی کند، متن بنویسد، دست خط خود را برای کسی که دوستش دارید ارسال کنید و … که امکان انجام آن فقط در گوشی های قدرتمند سامسونگ وجود دارد.

اما تجربه لذت بخش نرم افزار به همین موارد خلاصه نمی گردد. One UI که به عنوان رابط کاربری گوشی های شرکت کره ای مورد استفاده قرار می گیرد قابلیت هایی دارد که حتی در خود اندروید مشاهده نمی گردد. مثلا زمانی که اندروید 10 حالت تیره را به گوشی ها اضافه نمود، سامسونگ در اندروید 9 آن را در اختیار کاربران قرار داده بود، قابلیت ضبط صفحه مدت هاست که در این رابط کاربری وجود دارد و کاربران گوشی های سامسونگ می توانند از آن بهره ببرند، نرم افزار یادداشت برداری حرفه ای سامسونگ، قابلیت های شخصی سازی فراوان و بسیاری موارد دیگر که نمی توان همه آن ها را در هر گوشی در اختیار داشت. در نتیجه باز هم طبیعی است که کاربران گوشی های این شرکت را خریداری نمایند چون کسی بدش نمی آید محصولی که در اختیار دارد پر باشد از قابلیت های مجذوب نماینده و حتی اضافه.

4. گوشی های میان رده با قابلیت های پرچم داران (مالی، میانه و بالارده)

بازار گوشی های میان رده چیزی است که سامسونگ چند سال قبل خیلی به آن توجه نداشت اما شرکت هایی نظیر شیائومی، پوکو، ردمی و … تلنگری به شرکت کره ای زدند که باعث شد گوشی های میان رده خوبی راهی بازار کند. از سال 2019 تا به امروز ده ها مدل میان رده از سوی این شرکت روانه بازار شد و اکنون تعداد و مدل های آن ها به قدری زیاد است که در هر سطح قیمتی می توانید یک گلکسی بخرید.

در حالی که اکنون شیائومی پادشاه بخش میان رده و مالی به شمار میرود و حتی توانست در کشور هندوستان که بازار مهمی به شمار میرود به رتبه نخست در این زمینه دست پیدا کند، سامسونگ همواره در بین سه شرکت برتر حضور داشته است. حتی در سه ماه سوم سال 2021 توانست به رتبه دوم برسد اما هنوز نتوانسته شیائومی را کنار بزند.

البته سامسونگ فقط در بازار هندوستان عملکرد خوبی ندارد. در بسیاری از نقاط دیگر جهان می بینیم که در فروش گوشی های مالی و میان رده، عملکرد شرکت به قدری خوب است که بخشی از ضررهای آن را هم جبران می نمایند. این در حالی است که سامسونگ از فروش این گوشی ها سود زیادی بدست نمی آورد، حداقل نه به میزان پرچم دارهایش.

از جمله گوشی های خوب این شرکت می توان به سری گلکسی A اشاره نمود که از زمان ورود تا به امروز در جمع رجحانن های بازار حضور داشته اند. برای مثال گلکسی A03s یکی از گوشی های مالی تازه شرکت به شمار میرود که فقط 159 دلار قیمت دارد. یعنی حتی کمتر از یک گلکسی بادز پرو. اما قابلیت هایی نظیر نمایشگر 6.5 اینچی LCD و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و در بازارهای در حال توسعه هم کاربران زیادی در پی آن هستند.

البته که برای کاربران با بودجه بیشتر، این گوشی اصلا گزینه مجذوب نماینده و مناسبی نیست چرا که میان رده ها و پرچم داران مالی خوبی در سبد محصولات شرکت کره ای وجود دارند که از جمله این موارد می توان به گلکسی A32 5G، گلکسی A52 5G، گلکسی A52s، گلکسی S20 فن ادیشن و … اشاره نمود که فوق العاده پرفروش و پیروز هم هستند و به غیر از مدل اول، سه مدل دیگر حتی تا سه سال از لحاظ نرم افزاری از سوی سامسونگ پشتیبانی می شوند؛ چه چیزی بهتر از اینکه بدانید میان رده ای که خریداری می کنید تا سه سال اندروید تازه را دریافت می نماید و تا یک سال بعد هم از لحاظ امنیتی پشتیبانی می گردد؟ حتی این روزها شرکت کره ای قابلیت پرچم دارها نظیر لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله فوتو و استاندارد ضد آب را هم به بعضی از میان رده های خود اضافه می نماید. چیز بیشتری برای مجذوب نمایندهیت میان رده های این شرکت احتیاج است؟

تنوع گوشی های میان رده و مالی سامسونگ به قدری زیاد است که گاهی موجب سردرگمی می گردد. به همین دلیل جای تعجب نیست که می بینیم در بسیاری از بازارهای جهان فقط نام گوشی های این شرکت به گوش کاربران می خورد. بنابراین وقتی صحبت سر بازار جهانی می گردد، می بینیم که شرایط سامسونگ بسیار بهتر از چیزی است که تصور می کنیم.

5. برخلاف سایر شرکت ها، سامسونگ گوشی هایش را در تمام نقاط جهان به فروش می رساند

یک گفته فان وجود دارد مبنی براینکه اگر روزی به کره ماه هم سفر کنید می بینید که گوشی های سری گلکسی A سامسونگ در آن ها به فروش می رسند. این گفته اگرچه اغراق آمیز است اما بیانگر شرایطی است که واقعا وجود دارد. اگر دقت کنید به هر فروشگاهی که وارد می شوید می بینید که در آن جا حداقل 10 مدل از گوشی های سامسونگ برای فروش در دسترس قرار دارند. اما این موضوع برای گوشی های سری پیکسل صادق نیست. این در حالی است که مثلا پیکسل 6 پرو در آنالیز ها نمره 9 از 10 را به خود اختصاص داد اما فقط در کشورهای اروپایی و آمریکایی به فروش می رسد (در مجموع 9 کشور).

هواوی، وان پلاس، ویوو، اوپو و بسیاری از شرکت های دیگر هم همین شرایط را دارند. آن ها محصولات میان رده و مالی فوق العاده ای دارند، حتی شاید بهتر از بعضی از میان رده های سامسونگ اما می بینیم که بازار عرضه محدودی دارند چرا که در بسیاری از بازارها کسی این محصولات را نمی شناسد و در نتیجه خریداری نمی نماید. شرکت ها هم برای کسب سود بیشتر بازار عرضه را محدود می نمایند و به تدریج آن را توسعه می دهند.

در حالی که این شرکت ها با مشکل بازار عرضه دست و پنجه نرم می نمایند، سامسونگ تقریبا در هر نقطه کور از جهان که فروشگاهی برای فروش گوشی هوشمند وجود داشته باشد، محصولی برای عرضه دارد و یکی از مهم ترین دلایل پیروزیت آن هم دقیقا همین است. در بعضی از نقاط جهان بسیاری ها تصور می نمایند اندروید متعلق به سامسونگ و گوشی های این شرکت است؛ حال تصور کنید سامسونگ چقدر بزرگ تر از نام سیستم عامل و شرکت سازنده آن است!

6. سامسونگ به طرفداران خود گوش می دهد، حتی اگر درخواست شان بزرگ و مهم نباشد

سامسونگ یکی از محدود شرکت هایی است که به حرف کاربران خود کامل گوش می دهد. البته به شخصه طی تجربه چند ساله ای که از محصولات شرکت کره ای داشتم، خیلی به این موضوع اعتقاد ندارم اما تا حدودی چنین چیزی درست است. سامسونگ مثلا برای طراحی گوشی گلکسی زد فولد 3 با پشتیبانی از قلم S-Pen، بی گدار به آب نزد. حتی در طراحی گلکسی S21 اولترا هم شرایط همینطور بود. بعد از حذف سری گلکسی نوت، کاربران احتیاج داشتند تجربه کار با قلم به نوعی به یکی از گوشی های این شرکت اضافه گردد که خوشبختانه سامسونگ این کار را انجام داد. اگرچه محفظه ای برای نگه داری قلم در این گوشی ها نبود اما می توان این فرصت را به سامسونگ داد تا این مشکل را سال بعد رفع کند.

برای مثال شرکتی مثل اپل شاید هیچوقت چنین کاری را انجام ندهد. این شرکت رقیب مستقیم سامسونگ به شمار میرود اما سیاستی کاملا متفاوت در زمینه فراوری گوشی هوشمند دارد. اپل از هر طریقی که شده عایدی کسب می نماید چون می داند محصولاتش باز هم به فروش می رسند. برای همین به خود این جرئت را داد که اولین شرکتی باشد که هدفون، شارژر و جک 3.5 میلی متری را از گوشی هایش حذف می نماید که متاسفانه این سیاست ها را شرکت های اندرویدی هم انجام دادند اما هیچ یک به پیروزیتی که اپل دست پیدا کرد، دست نیافتند. چرا که محصولات اپل فقط برای خود شرکت هستند و کاربران هم مجبور می شوند برای تجربه ای کامل و لذت بخش، به صورت جداگانه برای در اختیار داشتن آن ها هزینه نمایند. یعنی اپل کاری انجام می دهد که بداند به سود می رسد.

اما سامسونگ سیاست متفاوتی دارد. این شرکت پشتیبانی از قلم را حذف کرد اما به گوشی دیگرش اضافه نمود. هرچند عدم عرضه قلم به همراه گوشی صدای کاربران را درآورد تا جایی که گفته می گردد شرکت می خواهد گلکسی S22 اولترا را به گونه ای طراحی کند که هم از قلم پشتیبانی کند هم مثل گوشی های سری نوت محفظه ای برای نگه داری آن داشته باشد. درست همان چیزی که کاربران می خواستند و منتظرش بودند.

در حالی که به خاتمه سال 2021 و شروع سال میلادی تازه نزدیک و نزدیک تر می شویم، انتظار می رود خلاقیت و نوآوری های بیشتری را از سامسونگ به عنوان تنها شرکتی که ریسک های زیادی می نماید و در واقع جرئت انجام این کار را دارد ببینیم. اگر قرار باشد علتی به دلایل بالا اضافه کنید، آن چه خواهد بود؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 علت موفقیت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت موفقیت سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید