علم و تکنولوژی

ابزار سفر: کوچکترین شارژر تلفن همراه جهان

نیپر کوچک ترین شارژر تلفن همراه جهان است که تنها ابعادی معادل 17 در 17 میلی متر دارد و از آن برای شارژ کردن در مواقع اضطراری استفاده می گردد. در ادامه با خبرنگاران باشید و با این محصول کاربردی بیشتر آشنا شوید.

23 اردیبهشت 1401

در سال 1400 این چند تخصص پزشکی را بشناسید

تخصص پزشکی با توجه به رشد و پیشرفت هایی که در علم پزشکی صورت پذیرفته اند به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که هرکدام قادرند تا بیماری های خاصی را تحت پوشش قرار داده و درمان نمایند. هرکدام از این تخصص ها به بخش های خاصی از بدن انسان ها تعلق داشته و اندام های...

20 اردیبهشت 1401

رونمایی از اولین سری ThinkPad های لنوو مبتنی بر معماری ARM

کنگره جهانی موبایل (2022 MWC) امروز (28 فوریه) در بارسلون اسپانیا شروع شده است. MWC 2022 یک پلت فرم جهانی برای نمایش محصولات تازه است و به نظر می رسد لنوو نیز خود را برای این رویداد آماده نموده است.

19 اردیبهشت 1401

اقدام نو اینستاگرام علیه محتوای ناسالم

اینستاگرام اقدامات جدیدی انجام داده است تا محتوای احتمالا ناسالم در معرض دید کمتری در این اپلیکیشن قرار بگیرند.

13 اردیبهشت 1401

گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف

اقتباس سینمایی آنچارتد پس از بیش از یک دهه تلاش در جهت تولید آن، نقدهای نسبتا ضعیفی دریافت کرده است. این فیلم که بر اساس سری مجموعه بازی های ویدیویی آنچارتد ساخته شده است، داستان یک جستجوگر گنج به نام ناتان دریک را دنبال می کند که برای حل معماهای تاریخی...

12 اردیبهشت 1401

آیین بزرگداشت روزپژوهش در فضای مجازی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران در این برنامه که چهارشنبه 24 آذرماه از ساعت 14:00 تا 16:00 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، احد فرامرز قراملکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،...

9 اردیبهشت 1401

همه کارآفرین های پیروز این ویژگی ها را دارند

ویژگی های کارآفرین پیروزتصور شما از کارآفرینی چیست؟ اگر تا به حال به پای صحبت های یکی از کارآفرین های جوان و پیروز نشسته باشید می بینید که آن ها هیچ وقت از شکست یا نا امیدی صحبت نمی نمایند یا از شکست هایی که در راستا خورده اند ولی به هر حال این حقیقت را...

4 اردیبهشت 1401

پوستر اصلی دِرب رونمایی شد، شاعرگونه همچون فضای فیلم

پوستر فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق با طرحی از بابک یادگاریان منتشر شد.

1 اردیبهشت 1401

نقش بلاکچین و ارز دیجیتال در صنعت گردشگری

امروزه صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم و رو به رشد دنیاست که هرساله این رشد و توسعه چندین برابر می گردد.

29 فروردین 1401

شبکه فیبر نوری در سراسر ایران اجرایی می گردد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت شبکه فیبر نوری به عنوان منبع شبه نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا می گردد تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم را برآورده کند.

27 فروردین 1401

مشخصات و زمان عرضه رسمی گوشی های مجذوب کننده سری iQOO 9

پیش بینی می شد که شرکت iQOO گوشی های سری iQOO 9 را ماه آینده در هند عرضه کند. با این حال، تاریخ دقیق عرضه هنوز تعیین نشده بود.

21 فروردین 1401

اپراتورهای آمریکایی مجوز راه اندازی دکل های نسل پنجم را گرفتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بنا بر اعلام اداره یادشده این دکل ها با رعایت نکات و دغدغه های امنیتی شرکت های هواپیمایی نصب می شوند تا هواپیماها برای نشست و برخاست در فرودگاه ها با مشکل روبرو نشوند و در عین حال مردم نیز بتوانند از خدمات نسل پنجم...

14 اسفند 1400

در برابر همسفرمان چه مسئولیتی داریم؟

این روزها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمره ما تبدیل شده و برای بسیاری از کاربران بخش عمده ای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفرهای اسنپی می گذرد.

13 اسفند 1400

چرا مدت زمان پروازها طولانی تر از 40 سال پیش شده است؟

زمان پروازتعداد سفرهای هوایی امروز نسبت به گذشته افزایش زیادی پیدا نموده و هواپیماهای پیشرفته زیادی ساخته شده که باعث پروازهای امن تر، راحت تر و سریع تر شده اند. اما با وجود همه پیشرفت ها، نگاهی به مدت زمان پروازها نشان می دهد که زمان پروازها نسبت به...

10 اسفند 1400

هشدار سازمان جهانی بهداشت: امیکرون برای واکسینه نشده ها خطرناک است

سازمان جهانی بهداشت نسبت به ابتلای افراد واکسینه نشده به سویه امیکرون هشدار داد.

6 اسفند 1400

پیغام تبریک نوری به نمایندگان هموطنان مسیحی در مجلس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیغام های جداگانه ای میلاد حضرت مسیح (ع) و شروع سال نو میلادی را به نمایندگان هموطنان مسیحی در مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

26 بهمن 1400

پردیس دانشگاه صنعتی شریف هیات علمی جذب می نماید

پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به منظور تامین نیروی متخصص برای مقاطع مختلف تحصیلی از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی، هیئت علمی مقیم به صورت مدرس قرارداد مدت تعیین برای سال تحصیلی 1402-1401 استخدام می نماید.

24 بهمن 1400

جلسه آموزشی ناشران آذربایجان غربی با مسئولان پُست برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایرن در آذربایجان غربی، مجید فرخی، رییس اداره پست استان آذربایجان غربی در این جسله گفت: شرکت پست برای ارائه خدماتِ با کیفیت و مطلوب این سرویس با توجه به توزیع مویرگی مرسولات به شهرها و روستاهای کشور آمادگی کامل دارد.

23 بهمن 1400

ربات های انتها نامه نویس در خدمت دانشجویان متقلب

استخدام دیگران برای نوشتن سرانجام نامه تحصیلی کم بود، حالا استادان دانشگاه ها باید بابت ربات های مقاله نویس هم نگران باشند.

22 بهمن 1400

جنگل تاریخی بامبوی کیوتو با فانوس ها و نورافکن ها زیبایی دوچندانی پیدا می نماید

کیوتو به خاطر زیبایی هایش مشهور و شاخص است، اما در دسامبر سال جاری یکی از جلوه های آن ارتقا پیدا می نماید.

21 بهمن 1400
تعداد: (176)