چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تلفن اینترنتی یا همان تلفن ابری که اخیرا زیاد مطرح میشه چی هست و چرا باید بخریم یا نخریم؟

تلفن اینترنتی همان سرویس ویپ می باشد که به عنوان های مختلفی مانند سیپ فون ، سیپ ترانک خط ویپ و.. شناخته شده اند. در چند سال گدشته تعدادی از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پیروز به دریافت مجوز خطوط NGN یا همان خط تلفن اینترنتی شده اند از جمله شرکت های ارائه دهنده خط تلفن اینترنتی یا همان سیپ ترانک می توان به آسیاتک ، پیشگامان ، رسپینا ، فن آوا، شاتل و.. اشاره نمود.

چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟

چرا خطوط ویپ احساس احتیاج شد و به یکباره بیشتر کسب و کارها به این سمت کشیده شدند؟

امروزه بیشتر شرکت ها احتیاج بسیار زیادی به تلفن ثابت دارند و از آنجایی که خطوط تلفن ثابت مخابرات (شهری) یک تماس بیشتر پاسخگو نبود و به ناچار شرکت ها تعداد زیادی خط تلفن شهری خریداری و به صورت روتاری استفاده می کردند ولی در این حالت که به ظاهر مشکل تماس همزمان حل شده بود دوتا مشکل به وجود آمد مشکل اول ، ممکن بود مخابرات امکان ارائه خط به تعداد زیاد نداشته باشد (به دلیل تعداد پر شدن ظرفیت) دوم اینکه همه شرکت ها که صاحب ملک نیستن و این باعث می شد بعد از جا افتادن خطوط بین مشتریان، جابجایی محل کار صورت گیرد و مشترکین زیادی از دست بروند این امر باعث شد مشترکین (شرکت ها) احساس احتیاج بیشتری به تلفن اینترنتی پیدا نمایند و بعلاوه ارائه دهندگان مصمم تر برای ارائه خدمات باشند و اینگونه شد که خطوط سیپ به صورت قدرتمند به داخل کشور راه پیدا کرد.

معایب خطوط اینترنتی چی هست؟

  • خطوط اینترنتی روی بستر شبکه خود شرکت ارائه دهنده می باشد و در صورت قطعی شبکه یا اینترنت بین شرکت ارائه دهنده و شرکت مشترک ، تلفن ها قطع می گردد که البته با داشتن یک لینک خوب اینترنت این مشکل تا حدود زیادی حل می گردد.
  • سرشماره خط تلفن اینترنتی 9 می باشد که این امر باعث شده تفاوت بین خطوط شهری معمولی و خطوط تلفن اینترنتی ایجاد گردد.

برای گرفتن خط تلفن اینترنتی چه مدارکی احتیاج هست؟

برای گرفتن سیپ ترانک یا همان خط تلفن اینترنتی به صورت کانال دار یا همان تعداد تماس به صورت همزمان باید حتما شرکت ثبت شده داشته باشید و امکان ارائه سیپ ترانک به اشخاص حقیقی وجود ندارد. راه کار این مورد گرفتن چندین خط ساده جایگزین یک خط کانال دار می باشد که البته باید شماره های مختلفی به مشترکین خود اعلام نمایید.

درنتیجه مدارک ثبت شرکت برای خطوط کانال دار الزامی می باشد اما اشخاص حقیقی با کارت ملی و یکسری اطلاعات مثل آدرس و موبایل و.. نیز کافی می باشد.

هزینه تلفن اینترنتی چقدر است؟

خط تلفن اینترنتی معمولا از حدود 200 هزار تومان آغاز می گردد و بر اساس هر کانال و سیاست هر شرکت مبلغ به آن اضافه می گردد مثلا شرکت آسیاتک برای یک خط با قابلیت ده تماس همزمان 1 میلیون تومان دریافت می نماید.

اما نحوه استفاده از تلفن ابری چطور می باشد؟

بعد از دریافت خط تلفن اینترنتی یا همان سیپ ترانک احتیاج به راه اندازی دارید که یک شرکت واسط مثل جوان تل یا تل با ما این اکار را انجام می دهند و بر اساس احتیاجهای شما امکانات متفاوتی ارائه می گردد و در نتیجه هزینه نیز متفاوت می باشد.

به طور مثال برخی از شرکت ها از سیستم های اپن سورس مثل ایزابل الستیکس و.. استفاده می نمایند و با هزینه کمتری شاید انجام دهند اما پشتیبانی ضعیف تری دارند و مسائل و باگ های سیستم دامن گیر کسب و کار آنها خواهد شد و اینگونه می گردد که برخی از شرکت ها که از این سیستم ها استفاده می نمایند بدون پشتیبانی بعد از مدت ها فیدبک منفی ایجاد می نمایند و به دوستان خود توصیه می نمایند از سیستم ویپ استفاده ننمایند اما سرویس هایی که با کیفیت و با پشتیبانی و امکانات زیاد ارائه می گردد مثل شرکت های تل با ما و جوان تل و.. یک سیستم اختصاصی با کلی برنامه نویس و پشتیبان کنار شما هستن و دائما در حال توسعه سرویس هستند شما با خرید یک مرکز تلفن اینترنتی با کیفیت امکانات فوق العاده زیادی می توانید دریافت کنید که حتی به مدیریت کسب و کار و بعلاوه فروش بیشتر نیز یاری خواهد نمود.

مرکز تلفن اینترنتی چطور به کسب و کار شما یاری می نماید؟

با راه اندازی یک مرکز تلفن اینترنتی و مرکز تماس خوب شما امکاناتی مانند مانیتور کردن اپراتور ها گزارشات دقیق و کاربردی ، شنود مکالمات و حتی آنالیز امتیازدهی مشتریان به اپراتور ها و اتصال به سی آر ام می توانید مسائل کار را پیدا کنید و فروش چند برابری را تجربه کنید.

شاید برای شما سوال باشد نفراتی که استارتاپ هستند و دفتر و مکان ثابتی ندارند چطور می توانند از این تلفن پیشرفته امروزی استفاده نمایند؟

این نفرات می توانند با خرید خط تلفن ثابت تهران یا هر استانی به صورت ابری مرکز تلفن تهیه نمایند و هر جایی از ایران دسترسی به تلفن و داخلی خود داشته باشند.

نفراتی که امکان گرفتن دفتر کار و مرکز تلفن در محل ندارند تلفن ابری جایگزین مناسبی برای آنها می باشد.

تجهیزات مورد احتیاج برای راه اندازی مرکز تلفن

درصورتی که سرویس به صورت ابری تهیه کنید احتیاجی به سخت افزار ندارید و بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ با نرم افزار امکان مکالمه دارید ولی درصورت استفاده از سیستم ویپ در محل احتیاجمند خرید یک کیس با منابع کم در حد 2 گیگ رم که معمولا از یک کیس خیلی مهمولی با قیمت امروز که مقاله منتشر می گردد حدود 3 میلیون تومان استفاده می گردد یا اگر سرور در محل دارید با یک وی پی اس این امکان ایجاد می گردد و احتیاجمند یک شبکه برای اتصال سرور به اینترنت و اتصال ای پی فون ها به سرور می باشد.

آی پی فون های مختلفی در بازار موجود می باشد اما برند آی پی فون لنایزر اخیرا بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه قیمت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با www.javantel.com در ارتباط باشید

تفاوت مرکز تلفن ابری و مرکز تلفن در محل

مرکز تلفن ابری احتیاج به تجهیزات ندارد اما با توجه به اینکه تجهیزات در شرکت های ارائه دهنده قرار می گیرد هزینه ای بابت نگهداری و پشتیبانی دریافت می گردد اما مرکز تلفن در محل احتیاج به تجهیزات دارد و یکبارهزینه می باشد و هزینه ای به صورت ماهانه یا سالانه نخواهید داشت

برای مشاوره راه اندازی صفر تا صد سیستم ویپ و اتصال به سی آرام + آموزش و پشتیبانی با جوان تل در ارتباط باشید.

02191301005

منبع: تجارت نیوز

به "چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تلفن اینترنتی یا ابری نخریم !؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید