شبکه فیبر نوری در سراسر ایران اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت شبکه فیبر نوری به عنوان منبع شبه نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا می گردد تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم را برآورده کند.

شبکه فیبر نوری در سراسر ایران اجرایی می گردد

عیسی زارع پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فرکانس هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می شوند، منابع خدادادی اما محدودی هستند. به همین علت نمی توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده به وسیله شبکه تلفن همراه تا بی نهایت باشد.

وی اضافه نمود: به همین علت اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم شریف کشورمان را برآورده کند.

زارع پور اظهار داشت: بخشی از محدوده فرکانسی که تا به امروز در اختیار اپراتورهای همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی 2300 است. اضافه نمودن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از فردا به تدریج به یک هزار و 800 سایت شبکه 4G ایرانسل اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: این اقدام، ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا یک هزار ترابایت در مراکز استان ها افزایش خواهد داد. امیدوارم که دیگر اپراتورها هم به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را شروع نمایند.

زارع پور بیان داشت: گام های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارائه خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شبکه فیبر نوری در سراسر ایران اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه فیبر نوری در سراسر ایران اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید