نقش بلاکچین و ارز دیجیتال در صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ مونوپاد، امروزه صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم و رو به رشد دنیاست که هرساله این رشد و توسعه چندین برابر می گردد.

نقش بلاکچین و ارز دیجیتال در صنعت گردشگری

این صنعت دائما در پی راهکار هایی برای راحت تر شدن سفر و آسودگی مسافران می باشد که بتواند افراد بیشتری را به سمت سفر و گردش سوق دهد.

فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال یکی از راه هایی است که نقش بسیار موثری در گردشگری دارد و به مسافران یاری های بسیار زیادی می نماید.

آیا ارز دیجیتال می تواند عاملی برای دور زدن تحریم ها شود؟

چرا استفاده از بلاکچین و ارز دیجیتال در سفرهای امروزی ضروری است؟

همانطور که میدانید در یک سفر معمولا اشخاص واسطه زیادی وجود دارند و مسافر وادار به پرداخت هزینه های زیادی می شود.

وجود اشخاص ثالث باعث تاخیر، اشتباهات زیاد و رزرو بیش از حد و حتی گاهی باعث بروز مسائل جدی تری می شود.

به همین علت بسیاری از آژانس های مسافرتی در چن سال اخیر ادغام گردشگری و بلاکچین و ارزهای دیجیتال را شروع کرده اند و همین باعث جذب مسافران بیشتری شده است. با این روش اطلاعات در بلوک های امن و ثابتی قرار می گیرند.

دریافت و پرداخت پول در سیستم ارز دیجیتال چگونه است؟

ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت ایمن

فناوری بلاکچین هنوز در جهان به طور کامل پذیرفته نشده است اما با این وجود برخی از شرکت ها برای ارائه خدماتشان به صورت آفلاین و آنلاین، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از مسافران می پذیرند.

این عمل باعث می شود مسافران هزینه ای برای تبدیل ارز پرداخت ننمایند و بعلاوه باعث کاهش هزینه های برداشت خودپرداز، احتمال کلاهبرداری در معاملات و خطرات ناشی از حمل پول نقد می شود.

در نتیجه واسطه های این صنعت حذف شده و مسافران هزینه های کمتری پرداخت می نمایند. از جمله نقش های دیگر فناوری بلاکچین در گردشگری می توان به رضایتمندی مشتریان، بهبود عملکرد و افزایش مزیت رقابتی اشاره نمود.

مزیت های فناوری بلاکچین در گردشگری

1)ذخیره شدن معاملات گذشته و دسترسی آسان و سریع به آنها : علاوه بر ذخیره معاملات، بلاکچین با احراز هویت مسافر و حفظ آن باعث جلوگیری از اتلاف وقت در مسافرت های داخلی و خارجی هنگام خروج از مبدا می شود.

در واقع، تمامی اطلاعات شما در اختیار مامورین کنترل فرودگاه به صورت آنلاین قرار خواهد داشت و دیگر هیچ احتیاجی به چک کردن مدارک فرد نمی باشد.

.2)انجام معاملات و خریدها به صورت شفاف و ایمن : هر دو طرف بدون احتیاج به افراد واسطه به وسیله ارزهای دیجیتال با یکدیگر معامله می نمایند و با این وجود احتمال وقوع کلاهبرداری کاهش می یابد.

3)جلب رضایت مسافران : با پرداخت هزینه کم و کنترل چمدان و بار خود بصورت آنلاین دیگر مسافر بسیاری از نگرانی های بی فایده را نخواهد داشت و از سفر خود بیشتر لذت خواهد برد.

4)افزایش اطمینان و اعتماد در میان مسافران و شرکت های استفاده نماینده از بلاکچین

5)رشد صنعت جهانگردی و گردشگری

ویزای تجاری ایران | شرایط و ضوابط اخذ ویزای تجاری ایران

نتایج بلاکچین در گردشگری

درصورت استفاده از این فناوری و پیاده سازی آن در این صنعت، مسافر به راحتی می تواند بصورت آنلاین از مقصد خود بازدید کند و اطلاعات جامعی درباره آن کسب کند. فناوری بلاکچین با بهره گیری از هوش مصنوعی مکان های خاص دیدنی در جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

بعلاوه فرد به سهولت هتل های مختلف را می تواند آنالیز کند و از ظرفیت و رزرویشن آن آگاه شود و بدون احتیاج به نظرات کاربران، برترین تصمیم را بگیرد.

مسافر با استفاده از ارزهای دیجیتال در هر نقطه از جهان می تواند پول خود را به پول واحد کشور مورد احتیاج با دستگاه های خودپرداز تبدیل نماید و لازم نیست دیگر نگران دزدیده شدن پول نقد خود باشد.

علاوه بر این، هزینه های مربوط به ثبت نام در آژانس مسافرتی و اسکان و حمل و نقل را بدون احتیاج به واسطه به راحتی پرداخت می نماید و سفر کم هزینه ای را تجربه می نماید.

با همگانی شدن ارزهای دیجیتال و استفاده همه آژانس های مسافرتی و مسافران از این فناوری، باعث می شوند که صنعت گردشگری بیشتر از قبل رونق پیدا کند و کشورها از نظر جهانگردی و تعداد گردشگر رشد قابل توجهی پیدا نمایند.

منبع: ژیوار

به "نقش بلاکچین و ارز دیجیتال در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بلاکچین و ارز دیجیتال در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید