طراحی گرافیکی و چاپ

پوستر اصلی دِرب رونمایی شد، شاعرگونه همچون فضای فیلم

پوستر فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق با طرحی از بابک یادگاریان منتشر شد.

1 اردیبهشت 1401

پردیس دانشگاه صنعتی شریف هیات علمی جذب می نماید

پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به منظور تامین نیروی متخصص برای مقاطع مختلف تحصیلی از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی، هیئت علمی مقیم به صورت مدرس قرارداد مدت تعیین برای سال تحصیلی 1402-1401 استخدام می نماید.

24 بهمن 1400

مقاله فیلمساز کرمانشاهی جزو 10 مقاله برتر کشور شد

مقاله پیمان فلاحی مدرس و فیلمساز انجمن سینمای جوان کرمانشاه جزو 10 مقاله برتر جایزه پژوهش سال سینمای ایران شد.

10 آبان 1400

گایافنزین (GUAIFENESIN)

موارد مصرف: سرفه های خشک یا درمان کمکی در فاژنژیت، برونشیت، سینوزیتمیزان مصرف: یک قاش (5cc) هر 4 ساعتموارد منع مصرف: حساسیت شدید دارویی

27 مهر 1400

چند داروی خانگی ساده و مؤثر با عسل

یک قاشق عسل را با سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری گلیسیرین و یک چهارم فنجان آرد مخلوط کنید و از ماسک به دست آمده جهت جلوگیری از چین و چروک صورت به مدت 15 دقیقه استفاده کنید؛ سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

23 مهر 1400

لاکتولوز Lactulose

این دارو که یک مسهل قوی و مؤثر می باشد، به وسیله افزایش میزان آب در روده بزرگ موجب نرمی و صافی مدفوع گشته و بدین ترتیب یبوست را از بین می برد. این دارو مخصوصاًً برای افراد مسنی که دچار یبوست شده اند، مفید می باشد. از این دارو برای درمان تورم مغزکه ناشی...

12 مهر 1400

شعر خیام سرشار از چرایی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، سومین جلسه از سلسله نشست های از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه به میزبانی حامد مهراد، دانشجوی دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دبیر جلسه، برگزار گردید. پس از پرداختن به عطار در دو نشست قبلی،...

29 اردیبهشت 1400

کنایه های تند میرسلیم به قالیباف

مصطفی میرسلیم گفت: چه بگوئیم آقای قالیباف از جرائم تخلفات عیسی شریفی خبر داشته و چه بگوئیم خبر نداشته و به او خیانت شده، نقطه قوت مدیریتی محسوب نمی شود.

17 اردیبهشت 1400

چرا انتشارات صدا و سیما ضعیف شده است؟ خبرنگاران

داشتن بودجه برای نشر های دولتی به یک عادت تبدیل شده؛ عادتی که آن ها را به سمت این می برد که دیگر برای بازگشت سرمایه و خوداتکایی کوشش نکنند. سروش هم از این قاعده مستثنی نیست.

27 فروردین 1400

ذخیره انرژی خورشید با ماده&zwnjای بُلوری

این نوآوری راه را برای گستره کاملا جدیدی از کاربرد ها باز می نماید که در آن ها باتری ها یا سایر فناوری های موجود کارایی ندارند یا خیلی پرهزینه هستند.

15 دی 1399

کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مطابق یافته های جدید افرادی که به میزان کافی ویتامین D در بدنشان نداشته باشند، بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد.

5 دی 1399

کتابشناسی متون چاپ شده در ایران در 2 جلد روانه بازار شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابشناسی متون چاپ شده در ایران در برگیرنده مجموع اطلاعات از سال 1233 قمری تا 1390 شمسی است که در 2 جلد به زبان های فارسی، عربی و ترکی منتشر شده است.

9 شهریور 1399

حرف بی حساب کاسبان بحران سازی در نشر، آیاممیزی مشکل اصلی نشر کشور است؟

خبرنگاران؛ گروه فرهنگ: برطرف فعالیت ممنوع القلم ها یکی از چالش برانگیرترین عباراتی بود که از زبان رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه های نخست از فعالیتشان در حوزه فرهنگ به زبان آورده شد. عبارتی که در واقع نشان از تغییر نگرش دولت تدبیر و امید...

2 تیر 1399

تشخیص سرطان مغز با هوش مصنوعی

پژوهشگران مصنوعی، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع نموده اند که می تواند احتیاج به بافت برداری را برای تشخیص سرطان مغز رفع کند.

30 خرداد 1399

چگونه ویزای اوکراین بگیریم؟، انواع ویزا و مدارک لازم

اوکراین یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که قدمت آن به 4500 سال پیش از میلاد باز می گردد و از این رو، جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی در این کشور وجود دارند. البته مردم اوکراین نیز برخوردی صمیمی با گردشگران خارجی دارند و به خوبی از آن ها استقبال می کنند....

26 اردیبهشت 1399

هر 1 ساعت بی تحرکی در نوجوانی، احتمالِ افسردگی را تا 10 درصد افزایش می دهد

این تحقیق نشان داد هر 60 دقیقه فعالیتِ سبک مانند راه رفتن یا انجامِ کار های خانه در طی روز می تواند نشانه های افسردگی را در سن 18 سالگی به اندازه 10 درصد کاهش دهد.

8 فروردین 1399

جدالی بر سر مشارکت

افکار عمومی، رسانه ها، نخبگان سیاسی و مسئولین انتظار دارند تا در فرصت باقی مانده تا انتخابات شرایط برای نقش آفرینی آنان مهیا شود. قطعا مفهوم رقابت انتخاباتی می طلبد تا هر دو جناح سیاسی کشور به اضافه جمعیت مستقلین با توازن و تعادل در صحنه رقابت ها حضور...

15 اسفند 1398