آیا کرونا روی خوش به صنعت گردشگری دنیا نشان می دهد؟

به گزارش وبلاگ مونوپاد، ایرنا/ بدنبال آخرین اخبار واصله، این سوال مطرح می شود که آیا کرونا روی خوش به صنعت گردشگری دنیا نشان می دهد؟

آیا کرونا روی خوش به صنعت گردشگری دنیا نشان می دهد؟

روزنامه لوفیگارو نوشت: درحالیکه موج تازه همه گیری کووید-19 با سویه امیکرون در اروپا محدودیت های متعددی را حتی برای افراد واکسینه در پی داشته است، کمیته اضطراری مقررات بین المللی سازمان دنیای بهداشت توصیه های تازه ای را مطرح نموده است.

در این توصیه ها که 13 ژانویه (23 دی) تدوین و روز چهارشنبه 29 دی منتشر شد، به لغو یا یا کاهش ممنوعیت های سفر بین المللی اشاره شد که به اعتقاد این کمیته نه تنها هیچ ارزشی ندارد که به ادامه فرایند فشار اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو منجر می گردد.

در حقیقت، سازمان دنیای بهداشت عنوان می نماید که اجرای ممنوعیت های سراسری سفر برای جلوگیری از توسعه دنیای کرونا موثر نیست و می تواند فرایند آگاهی از گزارشهای شفاف و سریع در خصوص سویه های نوظهور نگران نماینده را منحرف کند.

سازمان دنیای بهداشت بعلاوه یادآوری می نماید: اقدامات سفر مانند استفاده از ماسک، غربالگری، قرنطینه و واکسیناسیون باید براساس ارزیابی مقدار خطر باشد و مطابق با ماده 40 مقررات بین المللی بهداشت از تحمیل بار اقتصادی بر دوش مسافران بین المللی اجتناب گردد.

توسل به روش هایی جز گذرنامه واکسن

این روزها مرزهای استرالیا و زلاندنو به روی همه گردشگران بسته است. مرزهای آمریکا و فنلاند نیز به روی گردشگرانی که واکسن نزده اند، باز نیست. سازمان دنیای بهداشت در این باره نیز برای دومین بار مطرح کرد که الزام ارائه مدرکی در خصوص تزریق واکسن کرونا برای سفرهای خارجی زیاده روی است.

کمیته اضطراری مقررات بین المللی سازمان دنیای بهداشت ارائه مدرکی دال بر تزریق واکسن کووید-19 را به عنوان تنها سند قابل قبول و شرط لازم برای سفر خارجی با توجه به محدودیت های دسترسی به واکسن و نیز توزیع ناعادلانه توصیه نمی نماید. این کمیته بعلاوه دولتها را دعوت می نماید تا با لغو یا اصلاح بعضی از تدابیر همانند ارائه جواب آزمایش یا الزامات قرنطینه، در صورت لزوم مطابق با هدایت های سازمان دنیای بهداشت، رویکردی مبتنی بر ریسک را برای تسهیل سفرهای بین المللی اتخاذ نمایند.

این کمیته به ریاست دیدیه اوسن بعلاوه یکی از توصیه های خود را در رابطه با کمپین واکسن در دنیا اصلاح کرد. کارشناسان از جامعه دنیای می خواهند که اطمینان حاصل کند که حداقل 70 درصد از جمعیت همه کشورها تا شروع ژوئیه 2022 واکسینه شده اند و واکسیناسیون علیه کووید-19 را در خدمات بهداشتی روتین خود قرار دهند.

به این ترتیب، سازمان دنیای بهداشت توصیه می نماید که کشورهایی که به نرخ های پوشش واکسیناسیون بالایی در جمعیت های پرخطر دست یافته اند، قبل از واکسینه کردن بچه ها و نوجوانان سالم و بدونی بیماری زمینه ای که نگرانی از ابتلا در میان آنان بالا نیست، اشتراک دنیای واکسن را در اولویت قرار دهند.

پیشتر، گزارش مشترک کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل و سازمان دنیای گردشگری اعلام نمود: طبق برآوردها، خسارات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا برای صنعت گردشگری در سراسر دنیا می تواند به بیش از چهار هزار میلیارد دلار هم برسد که بیشترین آسیب اقتصادی آن متوجه کشورهای در حال توسعه است.

منبع: همگردی

به "آیا کرونا روی خوش به صنعت گردشگری دنیا نشان می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا روی خوش به صنعت گردشگری دنیا نشان می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید