ادامه فرایند افزایشی کرونا در تهران تا هفته آینده

به گزارش وبلاگ مونوپاد، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در استان تهران با اشاره به فرایند افزایشی بیماری در استان، گفت: در انتظار برای رسیدن به یک کفه هستیم تا آن وقت بتوانیم منتظر باشیم بین 5 تا 7 روز بعد امواج سهمگین بیماری کاهش یابد، بنابراین پیش بینی می کنم تا سرانجام هفته آینده همین الگو را در تهران ببینیم.

ادامه فرایند افزایشی کرونا در تهران تا هفته آینده

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به افتتاح 10 پروژه درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: به علت اینکه بیماری کرونا بحث اصلی این روز های جامعه است عمده پروژه هایی که امروز افتتاح شد در رابطه با کرونا است که یکی از آن ها پروژه 21 تختی است که به اسم مگا ICU از فردا در مدار ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بعلاوه بخش 40 تخته ای هم برای پذیرش بیماران سرپایی به اسم بحش موقت سرپایی در نظر گرفته شده است. راه اندازی یکی از اولین و پیشرفته ترین سی تی اسکن ها با موبایل با حداقل امکانات زیرساختی در بخش تصویر برداری ارائه خدمت خواهد نمود.

از طرفی 3 بخش از بیمارستان مورد بازسازی نهاده شد و برای اینکه بیمارستان مسیح دانشوری بتواند بار بیشتری از بیماران را پذیرش کند احتیاج است تا زیرساخت هایش تغییر کند که خوشبختانه با همکاری اساتید این اتفاق خواهد افتاد البته در استان تهران در روز های اخیر چنین الگویی شاهد بودیم، اما امیدواریم با افزایش بازتوزیع تخت های مکفی میزبان مبتلایان کرونا باشیم.

زالی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته از نظر تعداد کلی بیماران بستری 8550 بیمار داشتیم که 2100 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و تعداد موارد نو بستری در استان در 24 ساعت گذشته بالغ بر هزار و 150 نفر بود که 197 نفر آن ها در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی با بیان اینکه فرایند ترخیص بیماران درطول هفته گذشته شتاب گرفته است، اظهار کرد: حدود 1200 بیمار در 24 ساعت گذشته از بیمارستان ها ترخیص شدند، اما ضروری است بین ترخیص و مقدار ورودی نو به بیمارستان تعادل ایجاد گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه، گفت: در بخش مراجعین سرپایی بخش های بهداشتی درمانی هنوز عدد بالا است و بالغ بر 16 هزار و 900 مراجع صرفا به بخش های دولنی داشتیم و تا زمانی که مراجعین سرپایی ما به کفه نرسد باید انتظار داشته باشیم که بار بستری بیمارستان ها روبه افزایش باشد. در انتظار برای رسیدن به یک کفه هستیم تا آن وقت بتوانیم منتظر باشیم بین 5 تا 7 روز بعد امواج سهمگین بیماری کاهش یابد بنابراین پیش بینی می کنم تا خاتمه هفته آینده همین الگو را در تهران ببینیم.

منبع: فرارو

به "ادامه فرایند افزایشی کرونا در تهران تا هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند افزایشی کرونا در تهران تا هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید