کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی

به گزارش وبلاگ مونوپاد، تهران (پانا) - متخصص و مدرس طب ایرانی نکات مهمی را درباره کاهش غلظت خود اعلام کرد.

کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی

به گزارش فرتاک نیوز،مریم نواب زاده در گفت وگویی اظهار کرد: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل چهارگانه هضم، اجزای مختلف آنها وارد خون می شوند و قوام خون را تغییر می دهند.

وی با بیان اینکه تغییر قوام خون در نتیجه مصرف غذا یا به سمت افزایش غلظت است یا افزایش رقت، اضافه نمود: افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند منجر به بروز عوارض مختلفی مانند واریس، خشکی پوست، اگزما، خستگی، کسلی در اعضای بدن خواهد شد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه خرما از غذاهایی است که مداومت در خوردن آن به افزایش غلظت خون می انجامد؛ بخصوص در مناطقی که خرما رویش ندارد، توضیح داد: خون یا به علت سردی غلیظ می گردد یا خون از حرارت می سوزد و غلیظ می گردد.

نواب زاده ادامه داد: وقتی غلظت خون به علت سردی است باید به این افراد مواد غذایی را بدهیم که خون را رقیق می نمایند و گرم هستند مانند گل گاو زبان، سنبل طیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، پونه، آویشن به لیمو و البته اینها بهتر است همراه عناب دم نموده یا جوشانیده شوند، چون عناب مسهل اخلاط غلیظ و مسهل اخلاط رقیق است.

وی بیان نمود: تمام مواد غذایی که سودا را از بدن دفع می نمایند، خون را رقیق می نمایند، اما غلظتی که از سوختن خون است باید حرارت را کم کرد؛ مصرف زرشک، ترشیجات، آبغوره و چای ترش نیز توصیه می گردد که هم فشار را مقدار می نماید بعلاوه غلظت را از کاهش می دهد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه مشورت با پزشک متخصص در این امر بسیار مهم است، یادآور شد: خوردن آب لیموی تازه و خاکشیر در همه مزاج ها، بخصوص فصل تابستان توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش غلظت خون با مصرف این مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید