دست ردِ معاون رئیس جمهور به سینه ورزشی ها در روز المپیک

به گزارش وبلاگ مونوپاد، کمیته بین المللی المپیک که در 23 ژوئن 1894 تاسیس شد از سال 1948 و همزمان با برگزاری المپیک مدرن، این روز را به نام روز جهانی المپیک نامگذاری کرد.

دست ردِ معاون رئیس جمهور به سینه ورزشی ها در روز المپیک

بر این اساس امروز سه شنبه سالروز جهانی المپیک است. افتتاح تالار مشاهیر ورزش کشور هم ویژه برنامه ای بود که برای گرامیداشت این روز و با همکاری وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک انجام شد تا این تالار از این پس محلی باشد برای رونمایی و نگهداری از تندیس بزرگان ورزش ایران و یادبودهای مربوط به آنها.

برای افتتاح تالار مشاهیر ورزش کشور از مسئولان غیر ورزشی هم دعوت شده بود. محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از آنها بود. نوبخت اما برخلاف دیگر مسئولان غیر ورزشی دعوت شده در این مراسم شرکت نکرد.

پیروز حناچی شهردار تهران و علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حاضران در مراسم امروز بودند که تالار مشاهیر توسط آنها افتتاح شد.

در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش کشور که در محل کمیته ملی المپیک انجام شد، از تندیس علی میرزایی (وزنه برداری)، محمود ملاقاسمی، محمد مهدی یعقوبی، امام علی حبیبی و محمد ابراهیم سیف پور (کشتی آزاد) همراه با مرحوم سیامند رحمان (پاراوزنه برداری) رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دست ردِ معاون رئیس جمهور به سینه ورزشی ها در روز المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست ردِ معاون رئیس جمهور به سینه ورزشی ها در روز المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید