نخست وزیر چین: اختلافات میان چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است

به گزارش وبلاگ مونوپاد، نخست وزیر چین تاکید نمود قطع روابط پکن و واشنگتن به نفع هیچ کدام از دو طرف نیست و به دنیا نیز آسیب می رساند.

نخست وزیر چین: اختلافات میان چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مونوپاد به نقل از رادیو بین المللی چین، نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین امروز پنجشنبه در شهر پکن به سرانجام رسید.

لی که چیانگ نخست وزیر چین در کنفرانس خبری پس از این نشست خاطرنشان کرد، سال جاری چین میزان معین رشد GDP را تنظیم ننموده اما اهدافی درباره تامین اشتغال افراد، امرار معاش مردم و فعالان بازار و غیره را معین نموده است، این سبب می گردد تا مردم رشد اقتصادی را از نزدیک احساس نمایند و رشد اقتصادی نیز با کیفیت بالا تحقق یابد.

نخست وزیر چین اظهار کرد، تاثیرات منفی کروناویروس بر اقتصاد دنیا بی سابقه است. اقتصاد چین عمیقا با اقتصاد دنیا آمیخته و نمی تواند به تنهایی فعالیت کند. اقدامات اتخاذ شده دولت چین برای رویارویی با کروناویروس بیشتر در تثبیت اشتغال و امرار معاش متمرکز شده تا مردم توانایی مصرف داشته باشند و به تحریک بازار نیز یاری گردد. از سوی دیگر، سیاست های اقتصادی، بانکداری، تامین اجتماعی و غیره نیز برای رویارویی با تاثیرات منفی ناشی از آن تنظیم شده است.

وی با بیان این که اشتغال بزرگ ترین ضرورت زندگی مردم است، گفت: به منظور تثبیت شغل های کنونی، سیاست های تشویقی چین باید تا حد امکان به کار گرفته شده و بودجه بیشتری به آن اختصاص داده گردد.

لی که چیانگ اضافه نمود: سال جاری بیش از 9 میلیون نیروی کار اضافی در شهرهای سراسر کشور معین شده و نرخ بیکاری شهری 6 درصد معین شده است. دولت چین به منظور تثبیت اشتغال به واحدهای اساسی اجازه داده تا تدابیری مانند کاهش اجاره مسکن، معین یارانه و اعطای یاری های اقتصادی و آموزشی در پیش گیرند. در عین حال چین، شغل های جدید بیشتری ایجاد خواهد نمود. سال گذشته چین روزانه 10 هزار موسسه جدید تاسیس کرد، سال جاری نیز در این جهت کوشش می نماید.

لی که چیانگ در خصوص منشاء ویروس کرونا گفت: ردیابی علمی بهتر می تواند از شیوع این بیماری جلوگیری نموده و آن را مهار کند. کشورهای مختلف در حال تسریع کارهای پژوهش و توسعه واکسن، داروی موثر و کیت تشخیص هستند. همه این ها محصولات عمومی دنیای است. چین تمایل دارد به همکاری بین المللی بپردازد تا بشریت بتواند به آسانی بر این دشمن غلبه کند.

نخست وزیر چین همچنین گفت: در حال حاضر، جامعه دنیای با چالش های مضاعف کنترل اپیدمی و احیای توسعه اقتصادی و اجتماعی رو به روست، بنابراین به طور ویژه به همکاری های بین المللی احتیاج دارد.

وی گفت: هم مبارزه با اپیدمی و هم توسعه اقتصادی، به همکاری و یاری های متقابل احتیاج دارد تا بشریت بتواند بر این موج بزرگ غلبه کند.

نخست وزیر چین به اهمیت گگرددن درها در جریان مقابله با کرونا اشاره نمود و خاطر نشان ساخت، در جریان مقابله با اپیدمی کرونا به طور ویژه به محصولات عمومی احتیاجمندیم، زنجیره صنایع و زنجیره تامین به ثبات احتیاج دارد و همچنین گشایش و ارتقای تجاری بیشتر لازم است و باید آزادسازی و تسهیل سرمایه گذاری تجاری را به پیش سوق داد، به گونه ای که کشورهای مختلف بتوانند بر اپیدمی غلبه نمایند و خسارات تاحد امکان کاهش یابد.

لی که چیانگ بعد از سرانجام نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین در جمع وبلاگ مونوپاد گفت: براثر پیشگیری و مهار کرونا، تبادلات و همکاری ها بین کشورهای مختلف به روشنی کاهش یافته است، اگر این شرایط ادامه یابد، اقتصاد دنیا به شدت رو به رکود خواهد رفت.

نخست وزیر چین تاکید نمود که کشورش به طور تزلزل ناپذیر ورود به خارج را به پیش سوق داده، تدابیر گسترش درهای باز را معین نموده و در این جریان از ثبات زنجیره صنایع و زنجیره تامین دنیای دفاع خواهد نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که چین و کشورهای مختلف به یکدیگر احترام گذاشته و با برخورد برابر در موقعیت برد-برد مشترکا رشد نمایند و وظایف دنیای را برعهده گرفته و در مقابله با مسائل و چالش ها دست یکدیگر را بگیرند.

نخست وزیر چین با اشاره به اظهاراتی مانند قطع ارتباط چین و آمریکا گفت: قطع چنین رابطه ای به سود هیچ کدام از دو طرف نیست و به دنیا نیز آسیب می رساند. دو طرف باید طبق شناخت مشترک سران دو کشور، ایجاد روابط چین و آمریکا را بر اساس هماهنگ سازی، همکاری و ثبات به پیش سوق دهند.

وی تاکید نمود: اقتصاد دو کشور چین و آمریکا با هم ارتباط نزدیک دارد، توسعه آن تا به امروز به دشواری انجام شده و هر دو طرف از این جریان بهره مند بوده اند. همکاری تجاری بین چین و آمریکا باید بر اصل بازرگانی پایبند باشد، از سوی بازار انتخاب گردد و توسط موسسه داران داوری و معین گردد، دولت باید به عنوان یک بستر نقش داشته باشد. وی اشاره نمود: با توجه به سازوکار اجتماعی، سنت های فرهنگی و پیشینه تاریخی، اختلافات بین چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است، مساله این است که چگونه باید با آن برخورد کرد. دو طرف باید با خرد خود منافع مشترک را گسترش دهند و اختلافات و درگیری را کنترل نمایند و به منافع اصلی و نگرانی های اساسی یکدیگر احترام بگذارند و در جست و جوی همکاری های برد-برد باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخست وزیر چین: اختلافات میان چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر چین: اختلافات میان چین و آمریکا اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید