10 بازی نقش آفرینی برتر که در سال 2021 یا پس از آن عرضه خواهند شد

به گزارش وبلاگ مونوپاد، از همان زمانی که بازی های ویدیویی 64 پیکسلی ما را به ماجراجویی های باورنکردنی و خارق العاده دعوت می کردند، ژانر نقش آفرینی تأثیر بسزایی بر پیشرفت آثار داستان محور داشته است. تولد این سبک که بر مبنای چند ارزش مهم شکل گرفت، صنعت بازی ها را برای همواره متحول کرد و هنوزم که هنوز است، سازنده ها در سراسر جهان از المان های اولین بازی های نقش آفرینی، فارغ از سبکی که در آن به طراحی آثار خود می پردازند، برای ساخت تجربه ای عمیق تر و غنی تر استفاده می نمایند.

10 بازی نقش آفرینی برتر که در سال 2021 یا پس از آن عرضه خواهند شد

بله، شاید این ژانر محبوبیت بازی های تیراندازی یا اکشن را نداشته باشد، اما شکی نیست که جامعه مخاطبان آن از حرفه ای ترین و جدی ترین گیمرهای دنیا هستند. پس اگر شما هم از علاقه مندان سبک نقش آفرینی (Role-playing) هستید، در این مقاله با ما در مرور بازی هایی که در سال 2021 و فراتر از آن راه خود را به بازار باز می نمایند همراه شوید.

10. Shin Megami Tensei V

آیا به دنبال تجربه ای هستید که در آن موجودات اهریمنی و شیاطین قدرتمند را به بردگی بکشید و از آن ها برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرید؟ با اینکه محبوبیت مجموعه Shin Megami Tensei در سال های اخیر تحت الشعاع سری فرعی آن یعنی Persona بوده است، این بازی نقش آفرینی هنوز هم در ژاپن از جامعه هواداری بسیار وسیعی برخوردار است و حتی در غرب هم توسط بازیکنان مختلف شناخته می گردد.

اگر تا به امروز با این مجموعه برنخورد نداشته اید، شاید بتوان در تعریفی ساده آن را به نسخه ای تاریک و پریشان نماینده از Pokemon تشبیه کرد. در این بازی بعد از اینکه ارتش اهریمنی خود را می سازید، از آن ها برای ساختن موجودات غول آسای دیگر استفاده می کنید تا در توکیوی عصر مدرن به مقابله با دشمنان خود بروید.

Shin Megami Tensei V قرار است در تاریخی نامشخص در 2021 برای نینتندو سوییچ عرضه گردد.

9. Darkest Dungeon II

همان طور که از نام آن پیداست، دنباله بازی Darkest Dungeon که در سال 2016 منتشر شد باری دیگر شما را به ماجراجویی در اعماق جهنمی مخوف دعوت می نماید که در آن عظیم ترین ارزش های انسانی چون شجاعت، شرافت و از خودگذشتگی به یک رویای دیرینه تبدیل شده اند.

هنوز اطلاعات زیادی از Darkest Dungeon II در دسترس نیست، اما با توجه به اولین تریلر آن می توان گفت که باری دیگر با یک تعبیر بسیار ظریف و هنرمندانه از فانتزی لاوکرفتی روبرو هستیم که تاریکی های ذات انسانی را متجلی می نماید. اما اگر فقط بخواهیم این بازی جدید را از حیث گیم پلی در نظر بگیریم، باید گفت که اقتباسی سنتی از فضای ماجراجویی سیاهچال به نظر می رسد که می تواند برای هواداران سرسخت نقش آفرینی اصیل بسیار هیجان انگیز باشد.

Darkest Dungeon II یا حداقل نسخه دسترسی زودهنگام (Early Access) آن امسال به احتمال زیاد روانه اپیک استور می گردد.

8. Cris Tales

این بازی که در سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) ساخته می گردد شاید از نوآورانه ترین آثار لیست ما باشد. Cris Tales همه المان های یک نقش آفرینی سنتی را در خود جا داده است. طراحی هنری این بازی در یک کلام زیبا و خیره نماینده است و سیستم گیم پلی آن با استفاده از عنصر تغییر زمان، آن هم در قالب شخصیت اصلی که یک جادوگر زمان است، دست به خلق لحظات بسیار جذاب و بیادماندنی می زند.

در این بازی با روبروه با دشمنان خود می توانید آن ها را به گذشته یا آینده بفرستید و در عین حال ضرباتی را در کنار هم بچینید که به روش های مختلف و دیدنی آن ها را از بین می برد. عنصر زمانی حتی در خلق یک داستان پویا هم به کار گرفته شده که جذابیت این ساخته استودیوی کلمبیایی Dreams Uncorporated and Syck را دوچندان می نماید.

بازی Cris Tales قرار است در 20 جولای (29 تیرماه) امسال برای پلتفرم های پلی استیشن، ایکس باکس، رایانه شخصی، استدیا و سوییچ عرضه گردد.

7. Scarlet Nexus

با توجه به این موضوع که بسیاری از نقش آفرینی های ژاپنی در فضای فانتزی به وقوع می پیوندند، Scarlet Nexus با بردن داستان به یک محیط علمی-تخیلی با طراحی هنری انیمه طور به یک استثنای خوشایند تبدیل شده است. دیگر فراخواندن موجودات افسانه ای در میان نبردها را فراموش کنید. در این بازی جدید شما می توانید ماشین ها و سفینه ها را با قدرت های ذهنی خود به سمت دشمنان پرتاب کنید.

با اینکه دیگر نمی توانید با عصای خود وردهای مختلف بخوانید و موجودات سر راه خود را به قورباغه تبدیل کنید یا آن ها را با گلوله های آتشین جادویی از بین ببرید، Scarlet Nexus می تواند با پیروزیت احتمالی خود جهت را برای دیگر سازندگانی که سعی دارند از فرمول سنتی نقش آفرینی با فضای فانتزی فاصله بگیرند هموار کند. در این بازی به شما و همراهانتان قابلیت های زیادی داده می گردد که می توانید در طول داستان آن ها را ارتقا دهید. البته خیالتان راحت، اگر از به کارگیری قدرت های ذهنی خسته شدید، می توانید با شمشیر خود به صورت مستقیم هرآنچه که در مقابلتان قرار می گیرد از بین ببرید.

بازی Scarlet Nexus قرار است در تاریخ 15 جوئن (25 خرداد ماه) یعنی هفته آینده برای کامپیوتر های شخصی و کنسول های نسل هشتم و نهم عرضه گردد.

6. Final Fantasy XVI

در میان بازی های کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5، بازی جدید سری Final Fantasy بی شک از خیره نماینده ترین نمایش ها را داشته است. این اثر که همه هواداران قدیمی این سری را با جلوه های بصری خارق العاده خود میخکوب کرد، قرار است داستان را به محیط قرون وسطایی و فانتزی Valisthea ببرد. 6 ملت مختلف در این سرزمین پراکنده شده اند که هرکدام شخصیت ها و تاریخچه خود را دارند.

مسلما نمی گردد لیستی از بازی های نقش آفرینی ساخت و حرفی از مجموعه Final Fantasy به میان نیاورد. این نسخه جدید هم با توجه به حضور افرادی چون نائوکی یوشیدا و هیروشی تاکای توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب نموده است و پتانسیل این را دارد که به یکی از پیروز ترین بازی های این سری تبدیل گردد.

هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای Final Fantasy XVI مشخص نشده اما با توجه به اعلامیه سازندگان، کار برروی سناریوهای بازی به اتمام رسیده و هم اکنون طراحان مشغول توسعه گیم پلی آن هستند.

5. Baldurs Gate III

سری Baldurs Gate همواره از تأثیرگذارترین و مهم ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ بوده است. نسخه اول این مجموعه در سال 1998 توسط بایوور عرضه و همه معادلات این سبک را برهم زد و با معرفی عناصر بدیع و متعددی که لذت تجربه گیم پلی را در کنار روایتی غنی دوچندان می کردند، برای همواره در صنعت بازی ها جاودانه شد.

حالا استودیوی خوش نام لاریان که در سال های اخیر با تحسین دنیای مجموعه Divinity: Original Sin به شهرت قابل توجهی دست یافته، مشغول توسعه نسخه سوم از مجموعه Baldurs Gate III است که با جلوه های گرافیکی نسل بعدی بسیاری از هواداران این دنیای فانتزی را هیجان زده نموده است. طراحی گیم پلی بازی جدید باعث شده تا بازیکنان راه های بی نهایتی برای روبروه با سناریوهای مختلف داستانی و همچنین درگیری های درون آن داشته باشند. با به خرج دادن خلاقیت و همچنین استفاده از قابلیت های بی شماری که در اختیار شما یا همراهانتان قرار گرفته است می توانید به صورت های مختلف از پس دشمنان بربیاید و تجربه مبارزه به عنوان یک جادوگر واقعی را در یک فضای فانتزی برای خود زنده کنید.

هم اکنون Baldurs Gate III برای دارندگان رایانه های شخصی به صورت دسترسی زودهنگام قابل تجربه است اما با توجه به تاریخچه لاریان می توان انتظار داشت که با عرضه واقعی آن در سال های آینده، بازی برای کنسول های نسل نهمی مایکروسافت و سونی هم در دسترس قرار بگیرد.

4. Fable

بازی نقش آفرینی جدید مایکروسافت در مجموعه Fable یکی از هیجان انگیزترین پروژه هاییست که در انتظار آن هستیم. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی نسل بعدی در اختیار نیست، اما می دانیم که توسط سازنده سری Forza Horizon ساخته می گردد. با توجه به سابقه درخشان این استودیو و تعهد مایکروسافت برای به ثمر نشاندن این نسخه، به خصوص پس از لغو شدن عرضه بازی قبلی یعنی Fable Legends ، می توان انتظار داشت که نسخه بعدی به یکی از جذاب ترین بازی های نقش آفرینی چندسال آینده تبدیل گردد.

با توجه به اینکه Fable بعدی یک بازی تماما نسل نهمی خواهد بود، سازندگان می توانند از پتانسیل ایکس باکس سری ایکس که قدرتمندترین کنسول بازار است برای خلق دنیایی خیره نماینده و وسیع استفاده نمایند و با کمی شانس اثری درخور سبک نقش آفرینی و همچنین گذشته تحسین برانگیز این مجموعه بسازند.

3. Dragon Age 4

معرفی بازی بعدی درگون ایج یکی از غافلگیری های جذاب مراسم گیم آواردز سال 2020 بود. البته شایان ذکر است که با توجه به محبوبیت این مجموعه فانتزی ساخت دنباله آن امری قابل پیش بینی بود. اما با توجه به مسائل استودیوی بایوور در چندسال اخیر با عرضه بازی های سوال برانگیزی چون مس افکت: اندرومدا و انتم، فرایند فراوری Dragon Age 4 با تأخیرهای متعددی همراه بوده است.

اولین تریلر منتشر شده از بازی نشان می دهد که این پروژه یک دنباله مستقیم بر Dragon Age: Inquisition خواهد بود. همچنین می دانیم که این نسخه از سال 2015 در دست توسعه بوده است، پس احتمال می رود در 2022 یا 2023 عرضه گردد. تنها مسأله نگران نماینده در این میان فراوری هم زمان آن با بازی بعدی مس افکت است که در حال حاضر در استودیو مراحل فراوری خود را طی می نماید. با همه این ها، امیدواریم که Dragon Age بعدی ما را به عصر طلایی بازی های نقش آفرینی بایوور برگرداند.

2. Hogwarts Legacy

بالاخره پس از سال ها یک استودیو قرار است همه فانتزی های ما را در رابطه با زندگی در دنیای هری پاتر به واقعیت تبدیل کند. بازی Hogwarts Legacy که در اوایل قرن نوزدهم به وقوع می پیوندد، شما را در نقش یک دانشجوی هاگوارتز می گذارد که با شرکت در کلاس های مختلف باید ماجرای خود را در طول سال تحصیلی رقم بزنید.

  • در میراث هاگوارتز شخصیتی بسازید و در دنیای هری پاتر زندگی کنید

بازی با استفاده از موتور Unreal ساخته شده اما شاید جذاب ترین نکته آن این باشد که به صورت دنیا باز توسعه پیدا نموده است. این بدین معناست که می توانید در تمام محوطه هاگوارتز و اطراف آن و همچنین مکان های افسانه ای از دنیای هری پاتر مثل روستای هاگزمید و جنگل ممنوعه به کاوش بپردازید و داستان خود را در دنیا جادویی جی. کی. رولینگ رقم بزنید.

Hogwarts Legacy به خاطر مسائل پیش آمده بر اثر پاندمی دنیای کرونا دچار تأخیر شد و هم اکنون قرار است در سال 2022 برای کامپیوتر و همچنین کنسول های نسل هشتم و نهم عرضه گردد.

1. The Elder Scrolls VI

و در آخر به مهم ترین بازی نقش آفرینی می رسیم که هم اکنون توسط بتزدا در دست ساخت است. نمی توان انکار کرد که اسکایریم به عنوان پنجمین اثر در مجموعه الدر اسکرولز از عظیم ترین، تأثیرگذارترین و پرفروش ترین بازی های ویدیویی تاریخ است. حتی همین الان هم میلیون ها نفر هر روز به دنیای وسیع و دنیا باز اسکایریم پا می گذارند و به عنوان دواکین اژدهازاده سرنوشت قلمروهای شمالی تامریل را مشخص می نمایند.

با توجه به اینکه تاد هاوارد و تیمش هم اکنون سخت مشغول توسعه اثر جدید Starfield هستند، می توان ادعا کرد که Elder Scrolls VI حداقل تا 4 سال دیگر عرض اندام نخواهد کرد، اما با توجه به هیجان و شور عظیمی که بر سر بازی وجود دارد، به جرأت می توان از آن به عنوان مهم ترین بازی نقش آفرینی که در آینده نزدیک منتظر آن هستیم یاد کرد. تصور اینکه الدر اسکرولز بعدی با استفاده از سخت افرار نسل بعدی تا چه حد می تواند جاه طلب باشد و باری دیگر دست به ایجاد انقلابی در عرصه نقش آفرینی بزند، حتی آن دسته از بازیکنانی را که لزوما هوادار این ژانر نیستند به وجد می آورد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی نقش آفرینی برتر که در سال 2021 یا پس از آن عرضه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی نقش آفرینی برتر که در سال 2021 یا پس از آن عرضه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید